مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 29

چکیده

 این پژوهش توصیفی به بررسی نقش تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان می پردازد. ابزار جمع آوری اطلاعات ما در این تحقیق پیمایشی, پرسشنامه بوده, که بین کارکنان بخش ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران پخش شده است. برای بررسی روایی سازه و کاهش خطاهای اندازه گیری از نظریه سوال- پاسخ چند بعدی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که بسیاری از گویه هایی که برای سنجش متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفته اند, قدرت تمییز مناسبی داشتند و سوالاتی که بار عاملی پایین داشتند برای آزمون فرضیات حذف شدند. با این وجود, طبق تحلیل سوالات با استفاده از نظریه سوال- پاسخ, پرسشنامه از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بوده است. نتایج حاکی از آن است که از استراتژی های انطباقی تنظیم احساسات شناختی, استراتژی پذیرش, ارزیابی مجدد مثبت, برنامه ریزی و تمرکز مجدد مثبت باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان می شود و استفاده از استراتژی نگاه به چشم انداز تاثیری بر روی رضایت شغلی ندارد. همچنین, استفاده از استراتژی های غیر انطباقی تنظیم احساسات شناختی (سرزنش خود, سرزنش دیگران و فاجعه سازی) باعث کاهش رضایت شغلی کارکنان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الوانی، سیدمهدی، معمارزاده، غلامرضا، و شهبا، سمیه. (1396). بررسی اثر تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 26(85 )، 1-29. SID. https://sid.ir/paper/202925/fa

    Vancouver: کپی

    الوانی سیدمهدی، معمارزاده غلامرضا، شهبا سمیه. بررسی اثر تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان. مطالعات مدیریت بهبود و تحول[Internet]. 1396؛26(85 ):1-29. Available from: https://sid.ir/paper/202925/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الوانی، غلامرضا معمارزاده، و سمیه شهبا، “بررسی اثر تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان،” مطالعات مدیریت بهبود و تحول، vol. 26، no. 85 ، pp. 1–29، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button