Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,768
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,062
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت اداره استراتژیک هولدینگ «ایران خودرو»

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 70

چکیده

 پژوهش حاضر ارائه مدلی برای اداره استراتژیک هولدینگ در ایران خودرو می باشد. در این راستا اهداف ویژه زیر دنبال شده است:الف: شناسایی مولفه های (ویژگی های) اداره استراتژیک هولدینگ ها در جهانب: تعیین وضع موجود گروه صنعتی ایران خودرو از نظر نحوه اداره هولدینگج: ارائه مدل مناسب برای اداره استراتژیک هولدینگ ایران خودرو این پژوهش به لحاظ روش گردآوری داده ها, توصیفی - پیمایشی می باشد جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای, مصاحبه نیمه ساختمند حضوری و اجرای دو پرسشنامه محقق ساخته بوده است.جهت تحقق اهداف پژوهش, ابتدا ادبیات پژوهش مرور گردیده همچنین پژوهش های انجام شده در مورد هولدینگ های موفق جهان بخصوص هولدینگ هایی که با سبک اداره استراتژیک مدیریت می شوند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. حاصل این بررسی , سی و سه ویژگی «مولفه» بود که ویژگی های اداره استراتژیک هولدینگ در جهان را نشان می دهد.مصاحبه نیمه ساختمند از مدیران «جمعا 13 نفر» بمنظور شناخت وضع موجود گروه صنعتی ایران خودرو و مقایسه آن با مولفه های مستخرج انجام پذیرفت نتایج مصاحبه نشان می دهد که از سی و سه ویژگی هولدینگ ها در جهان, فقط شش ویژگی در ایران خودرو رعایت شده و 27 ویژگی دیگر یا بطور کامل و یا تا حدود زیادی در ایران خودرو وجود ندارد. پرسشنامه اول جهت تعیین مولفه های چارچوب ادراکی مدل (وظایف پیشنهادی) طراحی گردید و در نتیجه 16 وظیفه تعیین و به تایید خبرگان رسید.پرسشنامه دوم به منظور اطمینان از تناسب مدل پیشنهادی تنظیم شد و بین اساتید دانشگاهی خبره در اداره هولدینگ توزیع شد.برای تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه ها از آمار توصیفی و استنباطی مانند محاسبه فراوانی, درصد, انگاره نگاری, تجزیه و تحلیل آماری چندمتغیره, تجزیه و تحلیل علی و MPL استفاده شد.نتایج تحلیل علی حاکی از تناسب مدل پیشنهادی از نظر صاحبنظران با 0.0025=X «کای دو» و 0.00=RMSR ریشه «میانگین مجذور مانده ها» در سطح اطمینان 0.95 می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، پریوش، و پارسا، پرویز. (1389). ارائه مدلی جهت اداره استراتژیک هولدینگ «ایران خودرو». آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 21(86)، 53-70. SID. https://sid.ir/paper/204138/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری پریوش، پارسا پرویز. ارائه مدلی جهت اداره استراتژیک هولدینگ «ایران خودرو». آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1389؛21(86):53-70. Available from: https://sid.ir/paper/204138/fa

    IEEE: کپی

    پریوش جعفری، و پرویز پارسا، “ارائه مدلی جهت اداره استراتژیک هولدینگ «ایران خودرو»،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 21، no. 86، pp. 53–70، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا