مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی مدل بازاریابی برای موسسات آموزش عالی خصوصی (یک مطالعه آمیخته)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 امروزه به واسطه تغییرات عمده در سیاست و ساختار وضعیت آموزش عالی در سراسر دنیا همچون افزایش رقابت درین صنعت روبه رشد و با عنایت به آینده نگری و چالش های جدید آموزش عالی برای انعکاس داشته ها و نقاط قوت خود, این نهاد متولی علم به سمت و سوی بازاریابی سوق داده شده است. هدف تحقیق, بررسی مدل ها و استراتژی های بازاریابی موسسات آموزش عالی کشورهای منتخب به منظور ارائه یک مدل برای آموزش عالی خصوصی در کشور (مورد: دانشگاه آزاد اسلامی) می باشد. روش تحقیق در بخش کیفی, تحلیل مضمون و جامعه شامل 59 مورد مقاله موجود در پایگاه ها و وب سایت های معتبر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حوزه بازاریابی که کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل تم استفاده شد. جامعه آماری در بخش کمی مطالعه 3493 نفر و حجم نمونه 346 نفر از اساتید شاغل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پنج خوشه کشور تعیین گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر شبکه مضامین بخش کیفی و جهت تایید مدل از تحلیل عاملی تاییدی با کمک نرم افزار لیزرل استفاده شد. یافته های بخش کیفی مطالعه حاکی ازا ین است که بازاریابی آموزش عالی دارای 2 مضمون اصلی, 9 مضمون فرعی و 39 مضمون سازمان دهنده و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم بخش کمی مطالعه به ارتباط بین مفهوم بازاریابی آموزش عالی و مولفه های آن پرداخته است. تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که هر کدام از 2 مولفه بازاریابی آموزش عالی یعنی خلق و ارائه ارزش به مشتریان دانشگاه با 7 عامل زیربنایی و خرده مقیاس های مربوط به آن دارای ارتباط معنی دار می باشد همچنین مولفه دوم یعنی مدیریت ارتباط با مشتریان دانشگاه با 2 عامل زیربنایی و خرده مقیاس های مربوط به آن ارتباط معنی دار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی کسمایی، رویا، و نادی، محمدعلی. (1397). اعتباریابی مدل بازاریابی برای موسسات آموزش عالی خصوصی (یک مطالعه آمیخته). آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 29(113 )، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/204214/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی کسمایی رویا، نادی محمدعلی. اعتباریابی مدل بازاریابی برای موسسات آموزش عالی خصوصی (یک مطالعه آمیخته). آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1397؛29(113 ):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/204214/fa

    IEEE: کپی

    رویا بابایی کسمایی، و محمدعلی نادی، “اعتباریابی مدل بازاریابی برای موسسات آموزش عالی خصوصی (یک مطالعه آمیخته)،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 29، no. 113 ، pp. 55–69، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button