مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از استقرار دولت الکترونیک ارائه آسان و سریع خدمات دولتی به شهروندان و کسب و کارها می باشد. لذا مقتضی است دولت ها به مثابه نخستین گام برای استقرار دولت الکترونیک, سیستم های اینترنتی و گروه افزارها و سیستم های جمعی را ایجاد و از آن حمایت نمایند به عبارتی ایجاد ارتباط آسان تر و سریع تر مشتریان و کسب و کارها به خدمات الکترونیکی و پرداخت هزینه های دریافت خدمات از سوی ایشان مستلزم ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک به مثابه یکی از مهمترین زیرساخت های دولت الکترونیک است. این پژوهش بر آن است تا کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در بخش بانکداری الکترونیک را از منظر مجریان ارائه کننده خدمات در ابعاد شفافیت خدمات الکترونیکی, میزان پاسخگویی به انتظارات شهروندان, تشریفات اداری و میزان اعتماد شهروندان در بهره گیری از خدمات الکترونیکی بررسی نماید. در این مقاله از روش پیمایش استفاده شده است و 92 نفر از مدیران پایه بانک رفاه کارگران به عنوان نمونه آماری جهت نظرسنجی انتخاب شده اند. یافته های پژوهش حاکی از آنست که, اولا با توسعه بانکداری الکترونیک میزان پاسخگویی دولت به شهروندان, میزان اعتماد شهروندان به دولت افزایش یافته و میزان تشریفات اداری کاهش می یابد ولیکن افزایش شفافیت در سیستم ارائه خدمات دولتی مورد تایید قرار نگرفت و ثانیا میان کاهش تشریفات اداری و افزایش سطح اعتماد مردم به دولت رابطه معنی داری وجود دارد و ثالثا میان شفافیت در سیستم ارائه خدمات و سطح اعتماد مردم به دولت و نیز میان پاسخگویی دولت به شهروندان و سطح اعتماد مردم به دولت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینالی صومعه، پروانه، پورعزت، علی اصغر، و دودانگه، پروین. (1392). کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک). آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 24(99)، 55-70. SID. https://sid.ir/paper/204270/fa

    Vancouver: کپی

    زینالی صومعه پروانه، پورعزت علی اصغر، دودانگه پروین. کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک). آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1392؛24(99):55-70. Available from: https://sid.ir/paper/204270/fa

    IEEE: کپی

    پروانه زینالی صومعه، علی اصغر پورعزت، و پروین دودانگه، “کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک)،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 24، no. 99، pp. 55–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button