مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر حرکات موزون ورزشی بر هوش عینی کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 178

چکیده

 رویکرد انعطاف پذیری مغز, کاربردها و دلالتهای زیادی برای افزایش فعالیتهای عصبی و هوشی بر اساس فعالیتهای بدنی دارد. یکی از موضوعات مهم در این چارچوب بررسی نقش فعالیتهای بدنی و به خصوص حرکات موزون در عملکردهای شناختی, عاطفی یا رفتاری است. هدف پژوهش حاضر نیز بررسی تاثیر آموزش حرکات موزون ورزشی بر سطح هوش عینی کودکان پیش دبستانی است. شرکت کنندگان در این پژوهش 57 کودک پیش دبستانی هستند که در سال تحصیلی 88-1387 در مهد کودک دانشگاه فردوسی مشهد ثبت نام شده بودند.آزمون به کار رفته برای ارزیابی هوش عینی, آزمون معتبر و مشهور آدمک گودیناف بود. قبل از آموزش حرکات موزون, سطح هوش عینی کودکان مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس تمام شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گروه گواه تقسیم شدند. گروه آزمایش طی4 ماه, و در هر هفته دو جلسه یک ساعت و نیم و با بکارگیری 60% ضربان قلب کودک تحت تاثیر برنامه آموزشی طراحی شده قرارگرفتند. در این آموزش ها هر آزمودنی گروه آزمایش از یک مربی بهره می گرفت. گروه گواه هم تحت آموزشهای دیگری قرار گرفته بودند. پس از اتمام دوره آموزشی, شرکت کنندگان هر دو گروه از لحاظ سطح هوش عینی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند. با اجرای آزمون تحلیل کوواریانس دو گروهی برای مقایسه تفاوتهای پس آزمون دو گروه با کنترل پیش آزمون, نتایج نشان می دهد که آموزش حرکات موزون ورزشی در افزایش سطح هوش عینی کودکان پیش دبستانی تاثیر معناداری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غنایی چمن آباد، علی، و کارشکی، حسین. (1390). تاثیر حرکات موزون ورزشی بر هوش عینی کودکان پیش دبستانی. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، 1(1)، 167-178. SID. https://sid.ir/paper/204886/fa

    Vancouver: کپی

    غنایی چمن آباد علی، کارشکی حسین. تاثیر حرکات موزون ورزشی بر هوش عینی کودکان پیش دبستانی. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1390؛1(1):167-178. Available from: https://sid.ir/paper/204886/fa

    IEEE: کپی

    علی غنایی چمن آباد، و حسین کارشکی، “تاثیر حرکات موزون ورزشی بر هوش عینی کودکان پیش دبستانی،” پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، vol. 1، no. 1، pp. 167–178، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button