مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سلامت روان و احساس حقارت با اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان میاندوآب

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف این مقاله بررسی رابطه بین سلامت روان و احساس حقارت با اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر بوده است. برای این منظور ابزار جمع آوری اطلاعات, شامل پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (1988) با 28 سوال, پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) با 30 سوال و پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبویتس (1987) با 24 سوال است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سلامت عمومی, عزت نفس و اضطراب اجتماعی به ترتیب 93/0, 84/0 و 82/0 محاسبه شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر1580 نفر از دانش آموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه در سال تحصیلی 1394-1395 بود که تعداد 320 نفر از آنها به روش خوشه ای چند مرحله ای با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است که رابطه بین متغیر ها را از طریق ضریب همبستگی تعیین کرده است. تجزیه و تحلیل داده ها, با روش آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه انجام شد و نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها, نشان دهنده تایید تمام فرضیه ها می باشد. به منظور بررسی رابطه بین سلامت روان با احساس حقارت و اضطراب اجتماعی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد که ضریب همبستگی سلامت روان با اضطراب اجتماعی (292/0), ضریب همبستگی سلامت روان با احساس حقارت (17/0) در سطح معنی داری (01/0) معنی دار می باشد. در مجموع نتایج حاکی از این است که متغیرهای سلامت روان و احساس حقارت به میزان 56 درصد اضطراب اجتماعی دانش آموزان را تبیین می کنند و 44 درصد از واریانس اضطراب اجتماعی توسط متغیرهایی خارج از موضوع این پژوهش قابل تبیین می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیام، رقیه، و اقدسی، علی نقی. (1396). بررسی رابطه بین سلامت روان و احساس حقارت با اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان میاندوآب. زن و مطالعات خانواده، 9(36 )، 7-27. SID. https://sid.ir/paper/206136/fa

    Vancouver: کپی

    پیام رقیه، اقدسی علی نقی. بررسی رابطه بین سلامت روان و احساس حقارت با اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان میاندوآب. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1396؛9(36 ):7-27. Available from: https://sid.ir/paper/206136/fa

    IEEE: کپی

    رقیه پیام، و علی نقی اقدسی، “بررسی رابطه بین سلامت روان و احساس حقارت با اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان میاندوآب،” زن و مطالعات خانواده، vol. 9، no. 36 ، pp. 7–27، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206136/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button