مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, تعیین ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و مقایسه این ارتباط در دانشجویان غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا بوده که حجم نمونه آن بر اساس جدول مورگان, 293 نفر (78 نفر تربیت بدنی, 215 غیر تربیت بدنی) تعیین شد. پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی کالیفرنیا با پایایی (%85) و نمرات کارنامه دانشجویان به عنوان پیشرفت تحصیلی برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که میزان مهارت های تفکر انتقادی بیشتر دانشجویان (%72.7) ضعیف بود. نتایج آزمون t تنها تفاوت معناداری را در مولفه استدلال استقرایی در بین گروه ها نشان داد (p<0.05). همچنین, ارتباط معناداری بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی بین دو گروه وجود نداشت (r=0.103, p=0.47) (r=0.070, p=0.30). بر اساس این یافته ها, می توان گفت که روش های آموزش فعلی دانشگاه بوعلی قادر به افزایش سطح تفکر انتقادی دانشجویان غیر تربیت بدنی نبوده و این نتایج در مورد دانشجویان رشته های تربیت بدنی نیز صادق می باشد. به کارگیری روش های آموزش نوین و راهکارهای یادگیری فعال لازم می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقایی، نجف، سوری، رامین، و قنبری، سیروس. (1391). مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 2(4)، 35-45. SID. https://sid.ir/paper/206875/fa

Vancouver: کپی

آقایی نجف، سوری رامین، قنبری سیروس. مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی[Internet]. 1391؛2(4):35-45. Available from: https://sid.ir/paper/206875/fa

IEEE: کپی

نجف آقایی، رامین سوری، و سیروس قنبری، “مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان،” پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، vol. 2، no. 4، pp. 35–45، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206875/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button