مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان از طریق مراجعه به کیوسک های فروش مطبوعات کل شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 164

چکیده

 در سال های اخیر ما شاهد ظهور پدیده ای جدید در مطبوعات کشورمان هستیم و صفحاتی به برخی از روزنامه ها اضافه شده که از آن ها به عنوان صفحات نیازمندی ها یاد می شود (آگهی نیازمندی ها شامل تمام آگهی هایی است که در صفحات لایی روزنامه ها تحت عنوان نیازمندی ها قرار می گیرد و انواع آگهی های اجتماعی, خدماتی, اقتصادی و استخدامی در بر می گیرد) که با توجه به استقبالی که از این صفحات صورت گرفته, هرروز شاهد افزایش تعداد این صفحات در روزنامه ها می باشیم. با توجه به اینکه آگهی های بازرگانی به ویژه نیازمندی ها درافزایش تعداد صفحات روزنامه نقش مهمی دارند. مدیران مطبوعات برای ادامه فعالیت خود به منابع مالی و انسانی نیاز دارند. به عبارت دیگر منابع انسانی و مالی از عوامل اساسی و حیاتی مطبوعات هستند.پژوهش حاضر درمورد بررسی میزان تاثیر نیازمندی ها مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان است, پس باید بررسی کرد که صفحات نیازمندی ها به چه میزان بر مخاطبان خود تاثیر دارند.هدف این پژوهش بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان نسبت به کمیت و کیفیت آگهی های این صفحات می باشد که با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و به ویژه حجم و سطح طرح تحقیق, مناسب ترین روش انجام این پژوهش, روش پیمایشی (زمینه یابی) است. جامعه آماری در این پژوهش نیز عبارتست از کلیه مراجعه کنندگان به کیوسک های فروش مطبوعات در شهر تهران که خوانندگان صفحات نیازمندی های مطبوعات اند و روش نمونه گیری ما بر اساس جدول مورگان است که بر اساس جامعه صد هزارتایی تیراژ روزنامه های مورد بررسی, 384 نفر از مراجعه کنندگان به کیوسک های فروش مطبوعات انتخاب شده اند و ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر 25 پرسش است که نتایج تحقیقات نشان می دهد اکثریت خوانندگان نیازمندی ها از میان روزنامه های مورد بررسی از نیازمندی های روزنامه همشهری استفاده می کنند و نوع آگهی, تعداد صفحات نیازمندی ها و نوع روزنامه مورد استفاده در جلب اعتماد افراد برای خرید روزنامه تاثیرگذار است. همچنین بین اعتماد به آگهی های اقتصادی و استخدامی و اعتماد به صفحات نیازمندی ها رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، محمدرضا، شاه محمدی، عبدالرضا، و دولت آبادی فراهانی، لیلا. (1391). بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان از طریق مراجعه به کیوسک های فروش مطبوعات کل شهر تهران. فرهنگ ارتباطات، 2(7)، 143-164. SID. https://sid.ir/paper/207186/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی محمدرضا، شاه محمدی عبدالرضا، دولت آبادی فراهانی لیلا. بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان از طریق مراجعه به کیوسک های فروش مطبوعات کل شهر تهران. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1391؛2(7):143-164. Available from: https://sid.ir/paper/207186/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا رسولی، عبدالرضا شاه محمدی، و لیلا دولت آبادی فراهانی، “بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان از طریق مراجعه به کیوسک های فروش مطبوعات کل شهر تهران،” فرهنگ ارتباطات، vol. 2، no. 7، pp. 143–164، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button