Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1392 - 1390

دوره(شماره)

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

CULTURE OF COMMUNICATION

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1726
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1726

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

CULTURE OF COMMUNICATION

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    756
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

CULTURE OF COMMUNICATION

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1698
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    1-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1780
  • دانلود: 

    665
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق حاضر «بررسی نقش آموزشی تلویزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی» می باشد. روش این پژوهش پیمایشی و شش فرضیه در آن مطرح شده است. جامعه آماری این پژوهش را شهروندان تهرانی تشکیل می دهند که نمونه آن بر اساس فرمول کوکران 386 نفر می باشد. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای صورت گرفته است، به این صورت که از بین 22 منطقه تهران براساس قرعه پنج منطقه جغرافیایی از نواحی شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران انتخاب شد آن گاه از هر منطقه دو حوزه به صورت تضادفی و با قرعه انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه بوده است که پس از تکمیل آنها جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss به دست آمد. پس از پیمایش و تحلیل داده ها و با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت: بیشتر شهروندان تلویزیون تماشا می کنند اما برنامه های مرتبط با آموزش ترافیکی را کمتر می بینند و علاقه چندانی هم به دیدن این برنامه ها ندارند. این امر را می توان ناشی از کم توجهی رسانه های جمعی به مساله ترافیک و جذابیت پایین برنامه های ساخته شده دانست. اگر برنامه ها به اندازه کافی تکرار شوند و برجسته سازی صورت گیرد، امکان اینکه توجه و به دنبال آن علاقه مخاطبان افزایش یابد، زیاد است. مخاطبان برنامه های آموزشی در زمینه ترافیک را مفید می دانند و اظهار داشته اند که این برنامه ها نقش مثبتی بر ذهن و رفتار آنها داشته است، بخصوص اگر با سبک های جذابی مثل برنامه های انیمیشنی ارائه شوند.یکی دیگر از نتایجی که می تواند مورد توجه برنامه سازان رسانه ای باشد. گزارش های زنده از تصادفات و حوادث ترافیکی است چرا که یافته ها نشان می دهد این گونه برنامه ها با پخش تصویر واقعی به دلیل ایجاد هیجان توام با ترس، مخاطبان را ترغیب می کنند، برای جلوگیری از عواقب منفی و نامطلوب، اقدام به انجام رفتار صحیح ترافیکی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1780

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 665 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    35-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1021
  • دانلود: 

    309
چکیده: 

ایران همواره سرزمین تیره ها و تبارهای گوناگون بوده است. همه این تیره ها و تبارها که زبان، دین و پاره فرهنگ هایی گوناگونی نیز داشته اند، در این سرزمین در کنار هم می زیسته اند. این مساله موضوع همگرایی ملی و انسجام اجتماعی را به یکی از دل مشغولی ها و اولویت های جامعه سیاسی ایران مبدل ساخته است. رسانه به عنوان یک نهاد اجتماعی، رابطه ای دو سویه با جامعه دارد. از یک سو از روندهای موجود در جامعه تاثیر می پذیرد و از سوی دیگر بر تحولات جامعه تاثیر می گذارند و ایجاد همبستگی ملی از کارکردهای این نهاد اجتماعی ناشی می شود. رسانه ها قادراند هویت گروه های قومی و اقلیت ها را چون یک دیگ مذاب در هم بیامیزند و در مقاطع بحران های اجتماعی با ظرافت و خلاقیت عمل کنند. بنابراین مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است با هدف بررسی نقش و کارکرد مطبوعات زرتشتی ایران در همگرایی ملی و با استفاده از روش دلفی (ترکیبی از مصاحبه باز و پرسشنامه) انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش در مصاحبه باز شامل 15 نفر از اساتید و کارشناسان مطبوعات و در پرسشنامه نیز شامل 30 نفر از روزنامه نگاران زرتشتی به صورت تمام شمار بوده است.نتایج به دست آمده از این پژوهش عبارتند از:- فعالیت مطبوعاتی زرتشتیان در راستای ایجاد همگرایی ملی بوده است.- مطبوعات زرتشتی نتوانسته اند با تحلیل ها و تفسیرهای مطبوعاتی در حفظ منافع ملی گام بردارند.- مطبوعات زرتشتی نتوانسته اند مخاطبان خود را به خوبی بشناسند و از نیازهای آنان با خبر شوند.- مطبوعات زرتشتی تاحدودی از تکنیک های روزنامه نگاری و به طور کل، دانش روزنامه نگاری و نیروهای متخصص بهره مند بوده اند.- مطبوعات زرتشتی در طول تاریخ دچار پراکنده گویی، عدم انسجام و فقدان مبانی تئوریک شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 309 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    69-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2588
  • دانلود: 

    1178
چکیده: 

موضوع پایان نامه در مورد موانع و مشکلات روزنامه نگاری سایبر از نگاه روزنامه نگاران سایبر است. روزنامه نگاری الکترونیک با تکیه بر فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات، بارزترین نهاد تحولات ارتباطی در آغاز هزاره سوم شناخته می شود و این نوع روزنامه نگاری اکنون جدال گفتمان سنگینی را با رسانه های همگانی یا به تعبیری روزنامه نگاری سنتی از سر می گذرانند.هدف از این پژوهش شناسایی راهکارهای کاهش موانع توسعه روزنامه نگاری سایبر است که می توان در این زمینه به تعامل با مخاطبان داخلی و خارج کشوری، بهبود وضعیت محتوای مطالب و ساختار مدیریتی روزنامه سایبر از نظر محتوا اشاره کرد. همچنین ارائه راهکارهای استاندارد برای رسیدن به شرایط مطلوب است و شناساندن اینکه در جامعه کنونی، رفتن به سمت روزنامه نگاری سایبر یک ضرورت است و این نوع روزنامه نگاری شرایط و ا بزارهای خاص خود را می طلبد.در اجرای این پژوهش از روش پیمایشی و از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. پرسشنامه بین روزنامه نگاران روزنامه های آنلاین توزیع و ارزیابی شد. روش نمونه گیری به شیوه تمام شماری انجام شد و روش استخراج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی با ترسیم جداول یک و دو بعدی و با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. طبق نتایج به دست آمده بخشی از مشکلات مربوط به مشکلات نرم و سخت افزاری و برخی مربوط به سیستم مدیریتی روزنامه است. مساله قابل بحث دیگر آنکه این نوع روزنامه نگاری هنوز در کشور ما به عنوان یک نیاز به آن توجه نشده و هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است.پنج فرضیه این پژوهش تایید و سه فرضیه آن، رد شد. از جمله راهکارهایی که به صورت پیشنهاد ارائه می شود؛ ارائه آموزش های حرفه ای و به روز به روزنامه نگاران فعال در روزنامه های سایبر. همچنین ارائه آموزش های مدیریتی رسانه و سیاستگذاری های رسانه ای و آموزش های فنی متناسب با نیاز مدیران به مدیران روزنامه های آنلاین است. همچنین دائر کردن یک مدرسه روزنامه نگاری سایبر نیز پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2588

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    91-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1336
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

هدف از نگارش این مقاله تحلیل تصویر ارائه شده بوسیله شبکه خبر از جنبش های مردمی در کشورهای اسلامی می باشد. که برای نیل به این مهم از روش تحلیل گفتمان اجتماعی استفاده شده است. هر قطعه خبری بطور جدا گانه و به شکلی نظام مند تحلیل شده است که در اینجا جمع بندی کلانی از تحلیل های جداگانه ارائه می گردد.نتایج نشان می دهد که در کل شبکه خبر رویکردی حمایتی از این جنبش های مردمی داشته است. شبکه خبر چنین نمایانده است که برخی از کشورها نظیر آمریکا و انگلیس خواهان منحرف و یا متوقف کردن جریان این جنبشها هستند. همچنین این جنبش ها را دارای ریشه ای اسلامی نشان داده است. از سوی دیگر حاکمان کشورهای درگیر بحران (تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن) خودکامه و دیکتاتور تصویر شده اند. مردم در این کشورها با اعتراض و قیام خود بدنبال انقلاب نشان داده شده اند نه اصلاحات و یا تغییر. ماحصل این تحقیق نشان می دهد همچنین شبکه خبر این انقلابات را موجی بدنبال انقلاب ایران نشان داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    121-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1261
  • دانلود: 

    247
چکیده: 

رسانه ها در زندگی و جامعه مدرن کنونی نقش و جایگاه بی بدیلی به خود اختصاص داده اند، تا جایی که شاید به جرأت می توان گفت تصور جامعه معاصر بدون رسانه های گوناگون کنونی، بسیار دشوار به نظر می رسد.از آنجایی که انتخابات مظهر انگیزه مردم در تعیین سرنوشت سرزمین خود و سنجشی برای میزان فعالیت مردم در سیاست های ملی است، رسانه ها می توانند در رونق بخشیدن به انتخابات، شورآفرینی و حضور گسترده مردم در انتخابات نقش داشته باشند.رسانه ها در انتخابات نقش و جایگاه چند بعدی دارند، از یک سو رسانه ها می توانند خواسته ها، آرای مردم و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آنان را به مسوولان انتقال داده و به عنوان سخنگوی مردم و افکار عمومی فعالیت کنند از سوی دیگر تاثیرات و نتایج نظرات مردمی را در سیاست ها و فعالیت های کشور نشان دهند، تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و دولت را افزایش دهند.از آنجا که دو روزنامه انتخاب شده در این تحقیق منتسب به دو جناح با خطی مشی سیاسی متفاوت از هم می باشد، با تحلیل محتوای پیام های تولید شده توسط این روزنامه ها در مقطع زمانی معین و پیرامون موضوع خاص انتخابات، می توان از عملکرد این دو روزنامه در پردازش اخبار و رویدادهای مهم انتخابات آگاه شد و از این طریق به نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها پی برد.در این تحقیق 504 مطلب انتخاباتی از جنبه های زمان انتشار مطلب، سبک مطلب، ارزش و عناصر خبری غالب، جهت گیری مطالب، داشتن عکس، جایگاه مطلب، محور اصلی محتوای مطالب، مضامین مورد تاکید، سطح زیر چاپ و عوامل خبرساز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند.تمام مطالب انتخاباتی روزنامه های مورد بررسی در این تحقیق، مربوط به سه هفته قبل و یک هفته بعد از انتخابات به استثنای روزهای تعطیل و آگهی های تبلیغاتی کاندیداها، جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می دهند.روش تحقیق مورد استفاده شده در این پژوهش، روش تحلیل محتوا می باشد. محاسبات داده ها با استفاده از برنامه SPSS و آزمون کای اسکوئر صورت گرفته است.یافته های تحقیق بیانگر این است که بین نوع روزنامه و متغیرهای وابسته (سبک مطلب، جهت گیری مطلب، ارزش خبری غالب، عنصر خبری غالب، عکس همراه مطلب و عوامل خبرساز) تفاوت معناداری وجود دارد، به عبارتی تمامی فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 247 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    143-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1249
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

در سال های اخیر ما شاهد ظهور پدیده ای جدید در مطبوعات کشورمان هستیم و صفحاتی به برخی از روزنامه ها اضافه شده که از آن ها به عنوان صفحات نیازمندی ها یاد می شود (آگهی نیازمندی ها شامل تمام آگهی هایی است که در صفحات لایی روزنامه ها تحت عنوان نیازمندی ها قرار می گیرد و انواع آگهی های اجتماعی، خدماتی، اقتصادی و استخدامی در بر می گیرد) که با توجه به استقبالی که از این صفحات صورت گرفته، هرروز شاهد افزایش تعداد این صفحات در روزنامه ها می باشیم. با توجه به اینکه آگهی های بازرگانی به ویژه نیازمندی ها درافزایش تعداد صفحات روزنامه نقش مهمی دارند. مدیران مطبوعات برای ادامه فعالیت خود به منابع مالی و انسانی نیاز دارند. به عبارت دیگر منابع انسانی و مالی از عوامل اساسی و حیاتی مطبوعات هستند.پژوهش حاضر درمورد بررسی میزان تاثیر نیازمندی ها مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان است، پس باید بررسی کرد که صفحات نیازمندی ها به چه میزان بر مخاطبان خود تاثیر دارند.هدف این پژوهش بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان نسبت به کمیت و کیفیت آگهی های این صفحات می باشد که با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و به ویژه حجم و سطح طرح تحقیق، مناسب ترین روش انجام این پژوهش، روش پیمایشی (زمینه یابی) است. جامعه آماری در این پژوهش نیز عبارتست از کلیه مراجعه کنندگان به کیوسک های فروش مطبوعات در شهر تهران که خوانندگان صفحات نیازمندی های مطبوعات اند و روش نمونه گیری ما بر اساس جدول مورگان است که بر اساس جامعه صد هزارتایی تیراژ روزنامه های مورد بررسی، 384 نفر از مراجعه کنندگان به کیوسک های فروش مطبوعات انتخاب شده اند و ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر 25 پرسش است که نتایج تحقیقات نشان می دهد اکثریت خوانندگان نیازمندی ها از میان روزنامه های مورد بررسی از نیازمندی های روزنامه همشهری استفاده می کنند و نوع آگهی، تعداد صفحات نیازمندی ها و نوع روزنامه مورد استفاده در جلب اعتماد افراد برای خرید روزنامه تاثیرگذار است. همچنین بین اعتماد به آگهی های اقتصادی و استخدامی و اعتماد به صفحات نیازمندی ها رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    165-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    783
  • دانلود: 

    379
چکیده: 

این تحقیق با هدف «بررسی میزان استفاده از پادکست و وودکستینگ در تبلیغات اینترنتی (تجاری– بازرگانی) از دیدگاه مدیران شرکت های تبلیغاتی شهر تهران» انجام گرفته است. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است و پس از پرشدن پرسشنامه ها، جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss بدست آمده و تحلیل شد. جامعه آماری این تحقیق را 312 شرکت های تبلیغاتی شهر تهران تشکیل داده اند.روش نمونه گیری در این تحقیق تمام شماری است. پس از انجام نظر سنجی و استخراج داده ها، نتایج نشان داد که بیشتر مدیران تبلیغاتی که جامعه آماری ما را در این تحقیق تشکیل می دادند آشنایی چندانی با پادکست و وودکستینگ نداشتند و استفاده چندانی از این نوع تبلیغات در کارهایشان نمی کردند. آنها بیشتر از بنر و موتورهای جستجو استفاده می کردند. از نظر آنها استقبال چندانی از این نوع تبلیغات نشده است و شاید دلیل عمده آن سوددهی کم پادکست و وودکستینگ و آشنا نبودن مخاطبان با این نوع تبلیغات باشد. همچنین این شرکت های تبلیغاتی کمتر از افراد متخصص در زمینه پادکست و وودکستینگ استفاده می کنند و این می تواند در آینده که پیشرفت های بیشتری در این زمینه صورت می گیرد برایشان مشکل ساز باشد. از دیدگاه مدیران تبلیغاتی اینگونه تبلیغات می تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به نظر آنها فیلم و انیمیشن نسبت به متن و عکس تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد و تلویزیون نیز نسبت به سایر رسانه ها در زمینه تبلیغات تاثیر بیشتری بر مردم دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 379 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

آذری غلامرضا | ملکی آذر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    195-222
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1728
  • دانلود: 

    340
چکیده: 

ساختار این پژوهش که به عنوان پروژه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی پذیرفته شده است، به یکی از اعضای خانواده ارتباطات یعنی «سینما» تعلق دارد. موضوع این پژوهش «تحلیل محتوای ارتباطات غیرکلامی سبک بازیگری محمدرضا فروتن در دو فیلم قرمز و شب یلدا» است که با تکیه بر روش تحلیل محتوا و کاربرد آن در فیلم، با هدف اصلی کشف مقوله های ارتباطات غیرکلامی (حرکات بدنی و رفتارها) شخصیت اصلی فیلم های مذکور به انجام رسیده و براساس هدف شناخت ارتباطات غیرکلامی، شخصیت پردازی و سبک بازیگری محمدرضا فروتن در هر دو فیلم انجام گرفته است.در این پژوهش، پرسش و فرضیه براساس هدفی که پیش از این عنوان شد، تدوین شده است و برای مفاهیم و واژه های موضوع و متغیرهای موجود در فرضیه ها، جداگانه تعریف نظری و عملی آمده است. تمامی سکانس های دو فیلم قرمز و شب یلدا که فروتن در آنها حضور دارد، مورد تحلیل قرار گرفته و ابزار اندازه گیری، «پرسش نامه معکوس» بوده است. برای رسیدن به ضریب قابلیت اعتماد، مقوله ها، زیر مقوله ها و رده ها تعریف عملیاتی شده و برای روایی ابزار اندازه گیری، فرمول «اسکات» مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از «جداول فراوانی یک بعدی» استفاده شده است.مطالعه زبان بدن و گونه شناسی زبان بدن در فیلم می تواند روشی دقیق و روشن در سبک شناسی فیلم و بازیگری عرضه کند و دانش سبک شناسی فیلم را رشد دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 340 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button