مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت آن در بین هواداران تیم استقلال و پرسپولیس

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 137

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت آن در بین هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس است که در مدت برگزاری لیگ فوتبال باشگاه های کشور به ورزشگاه می روند.با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و به ویژه حجم و سطح طرح تحقیق, مناسب ترین روش برای انجام این پژوهش, روش پیمایشی (زمینه یابی) در نظر گرفته شد.جامعه آماری این تحقیق هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس بودند که برای دیدن بازی های این دو تیم به ورزشگاه آزادی تهران می روند. از آنجایی که این ورزشگاه محل اصلی برگزاری مسابقات این دو تیم است و در بازی های مهم ظرفیت ورزشگاه پر می شود در نتیجه جامعه آماری به تعداد حداکثر ظرفیت آن یعنی 100 هزار نفر در نظر گرفته و روش نمونه گیری نیز به دلیل نبود کانون هواداری جامع تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار اندازه گیری هم در این پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر 38 سوال بود.طبق نتایج این تحقیق بین تماشای فوتبال در تلویزیون و محبوبیت فوتبال در بین هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس و نیز بین تماشای فوتبال در تلویزیون و تماشای مسابقه تیم مورد علاقه رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین میزان استفاده از رسانه ها و کسب اطلاعات در مورد برنامه مسابقات رابطه معنی داری وجود دارد.اما یافته های تحقیق در اغلب فرضیه ها رد شد به طوری که نشان می دهد تماشای برنامه های ماهواره ای و نیز مطالعه مطبوعات و سایت های اینترنتی ورزشی نقشی در محبوبیت فوتبال در بین هواداران این دو تیم ندارد. همچنین علاوه بر اینکه تماشای برنامه 90 نقشی در علاقه مندی افراد به فوتبال ندارد, اثبات شده است که تحصیلات هواداران نقشی در رفتن آنها به ورزشگاه ندارد. در انتها نیز نتایج تحقیق نشان می دهند که بین میزان استفاده از رسانه ها و محبوبیت فوتبال در بین هواداران این دو تیم رابطه معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، محمدرضا، و بیگی، احسان. (1391). بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت آن در بین هواداران تیم استقلال و پرسپولیس. فرهنگ ارتباطات، 2(8)، 113-137. SID. https://sid.ir/paper/207207/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی محمدرضا، بیگی احسان. بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت آن در بین هواداران تیم استقلال و پرسپولیس. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1391؛2(8):113-137. Available from: https://sid.ir/paper/207207/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا رسولی، و احسان بیگی، “بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت آن در بین هواداران تیم استقلال و پرسپولیس،” فرهنگ ارتباطات، vol. 2، no. 8، pp. 113–137، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button