مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر خستگی شناختی بر میزان همنوایی با اکثریت

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 100

چکیده

 مقدمه: در این پژوهش تاثیر خستگی شناختی بر میزان همنوایی مورد بررسی قرار گرفته است.روش: به این منظور 45 دانشجو به صورت خوشه ای انتخاب شدند که به طور تصادفی در 3 گروه 15 نفر جای گرفتند. پژوهش دارای دو مرحله بود. در مرحله اول آزمودنیهای گروه اول با مسائل شناختی قابل کنترل و آزمودنیهای گروه دوم با مسائل شناختی غیرقابل کنترل روبرو شدند. گروه سوم به عنوان گروه کنترل, با مسائل شناختی روبرو نشده و فقط در مرحله دوم شرکت داشت. پس از آن در مرحله دوم تمام افراد گروه اول, دوم و سوم در شرایط آزمایشی همنوایی اصلی اش, مورد آزمون قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان دادند که میزان همنوایی در هر سه گروه, تفاوت معناداری دارد (p<0.001). نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد که گروه روبرو با مسائل قابل کنترل (گروه اول), همنوایی کمتر و گروه مواجه با مسائل غیرقابل کنترل (گروه دوم), همنوایی بیشتری را نسبت به گروه کنترل بروز دادند (p<0.001).نتیجه گیری: نتایج حاصله تلویحات مهمی درباره ماهیت شناختی همنوایی ارائه داده و موید نقش خودگردانی در ادراک اجتماعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده فرد، سوسن. (1390). بررسی اثر خستگی شناختی بر میزان همنوایی با اکثریت. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 1(1)، 89-100. SID. https://sid.ir/paper/207252/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده فرد سوسن. بررسی اثر خستگی شناختی بر میزان همنوایی با اکثریت. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1390؛1(1):89-100. Available from: https://sid.ir/paper/207252/fa

    IEEE: کپی

    سوسن علی زاده فرد، “بررسی اثر خستگی شناختی بر میزان همنوایی با اکثریت،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 1، no. 1، pp. 89–100، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button