مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شایستگی دانش محور در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 78

چکیده

 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به عنوان نهادهای تولیدکننده دانش, از محوری ترین نهادهای اجتماعی در حوزه مدیریت دانش به شمار می آیند. در این مقاله تلاش شده است تا با ارائه مدلی کاربردی که در برگیرنده شاخص های مهم و معتبر سنجش شایستگی های دانش محور دانشگاه ها بر اساس توانمندی های آنها در مدیریت دانش باشد, نسبت به سنجش این نهادهای تاثیرگذار در رشد علمی جامعه اقدام گردد. از این رو, بر مبنای روش تحقیق توصیفی – پیمایشی, با استفاده از اولین پرسشنامه و از طریق نمونه ای از خبرگان, تایید مدل گرفته شد. سپس شاخص های مدل توسط آزمون معتبر تحلیل عاملی گروه بندی و ساختاردهی شدند و مدل شایستگی دانش محور در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تایید شود. در نهایت, جواب این مدل با استفاده از پرسشنامه دوم در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در نمونه ای از دانشجویان و اساتید آگاه سنجیده شد و با استفاده از آزمون ها و تحلیل های آماری مناسب, پاسخ مطلوبی از سنجش مدل به دست آید. در پایان, نقاط بهبود در دانشکده مذکور در قالب پنج عامل تحقیقات دانش محور و اشتراک نتایج, تعامل و یادگیری, شبکه تولید ایده, رفاه دانشجویان و تعیین سیاست های آموزشی مورد تحلیل قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، بابک، رییسی وانانی، ایمان، و رسولی، هاتف. (1389). ارزیابی شایستگی دانش محور در آموزش عالی. چشم انداز مدیریت دولتی، 1(2)، 57-78. SID. https://sid.ir/paper/207565/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی بابک، رییسی وانانی ایمان، رسولی هاتف. ارزیابی شایستگی دانش محور در آموزش عالی. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1389؛1(2):57-78. Available from: https://sid.ir/paper/207565/fa

    IEEE: کپی

    بابک سهرابی، ایمان رییسی وانانی، و هاتف رسولی، “ارزیابی شایستگی دانش محور در آموزش عالی،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. 1، no. 2، pp. 57–78، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button