مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر در شکل گیری رضایت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 61

چکیده

آموزش الکترونیکی در کشور به صورت بیشینه در دانشگاه و گاه نهادهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد, لیکن تاثیر و کارایی دوره های آموزشی الکترونیکی همواره, مورد سوال مدیران, دانشجویان و اقشار مختلف درگیر با موضوع بوده است. تحقیقات گذشته حاکی از آن است که یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت این گونه دوره های آموزشی, ایجاد رضایت در دانشجویان به عنوان مخاطبان اصلی این دوره های آموزشی می باشد. به بیان دیگر یکی از معیارهای سنجش کارایی نظام های اطلاعاتی مشخص کردن میزان رضایت کاربران از عناصر و ویژگی های تشکیل دهنده رابط و در حقیقت میزان رضایت از چگونگی تعامل با نظام می باشد. در این تحقیق, پس از بررسی مستندات, شش عامل اصلی موثر در میزان رضایت دانشجویان از دروه آموزش الکترونیکی, شناسایی شده اند که به به ترتیب استاد, دانشجو, مدیریت سیستم آموزشی, محتوی آموزشی, خدمات و شبکه اجتماعی می باشند. یافته پژوهش حاکی از آن است که بر اساس نظر محققان, عامل استاد و ویژگی های رفتاری وی در رتبه نخست نسبت به سایر عوامل قرار داشته و پس از آن ویژگی های دانشجوی مورد بررسی و اعمال و رفتار وی در سطح رضایت ایجاد شده موثر خواهد بود. باتوجه به توالی به دست آمده می توان برنامه ها و تغییرات آتی را در سیستم آموزشی و ارکان آن در راستای ارتقای رضایت مخاطبان, تنظیم و اجرا کرد. و البته عواملی که رتبه پایین تری را کسب کرده اند, این معنا را منتقل خواهند کرد که از نظر کمی, تعداد تحقیقات کمتری به آنها اختصاص یافته که خود می تواند به عنوان برنامه راه برای تحقیقات آتی محققین این حوزه مد نظر قرار داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی یورتچی، بابک، موسی خانی، محمد، شفیعا، سپیده، و یزدانی، حمیدرضا. (1389). شناسایی عوامل موثر در شکل گیری رضایت دانشجویان. چشم انداز مدیریت دولتی، 1(4)، 39-61. SID. https://sid.ir/paper/207592/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی یورتچی بابک، موسی خانی محمد، شفیعا سپیده، یزدانی حمیدرضا. شناسایی عوامل موثر در شکل گیری رضایت دانشجویان. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1389؛1(4):39-61. Available from: https://sid.ir/paper/207592/fa

    IEEE: کپی

    بابک سهرابی یورتچی، محمد موسی خانی، سپیده شفیعا، و حمیدرضا یزدانی، “شناسایی عوامل موثر در شکل گیری رضایت دانشجویان،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. 1، no. 4، pp. 39–61، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button