مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 356 | صفحه پایان 363

چکیده

 محیط آموزش بالینی دارای نقش مهمی در یادگیری دانشجویان پرستاری است. ارتقای کیفیت این محیط مستلزم بررسی میزان رضایت دانشجویان از آن می باشد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-مقطعی است که در نیمسال اول سال تحصیلی 89-1388 انجام گرفت و هدف آن بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی بوده است. در این مطالعه, 127 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ایران شرکت نمودند. برای جمع آوری داده ها از نسخه وضعیت موجود «سیاهه محیط آموزشی بالینی» استفاده شد که حاوی 42 سوال در 6 حیطه می باشد. پژوهشگر در آخرین روز کارآموزی, در محیط بالینی دانشجویان حاضر شده و پس از ارائه اطلاعات لازم پیرامون اهداف پژوهش, پرسشنامه را در اختیار دانشجویان قرار داد و پس از تکمیل جمع آوری نمود. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 16 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین «رضایتمندی دانشجویان از محیط آموزش بالینی» با سایر حیطه های مورد بررسی ارتباط آماری معنی داری وجود دارد (P<0.001). بیشترین ارتباط رضایتمندی دانشجویان از آموزش بالینی با حیطه «استفاده از ابداعات آموزشی در آموزش بالینی دانشجویان» و کمترین ارتباط با حیطه «توجه به تفاوت های فردی دانشجویان پرستاری» وجود داشت. این ارتباط بیانگر لزوم توجه بیشتر مربیان و برنامه ریزان آموزشی به روش های نوین آموزشی در محیط آموزش بالینی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاک پور، وحید، مهرداد، ندا، سلیمی، صدیقه، و مقدم، معصومه. (1394). رضایت دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(4)، 356-363. SID. https://sid.ir/paper/228840/fa

    Vancouver: کپی

    پاک پور وحید، مهرداد ندا، سلیمی صدیقه، مقدم معصومه. رضایت دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(4):356-363. Available from: https://sid.ir/paper/228840/fa

    IEEE: کپی

    وحید پاک پور، ندا مهرداد، صدیقه سلیمی، و معصومه مقدم، “رضایت دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 4، pp. 356–363، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button