مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رهبری خدمتگزار مدیران در پیش بینی و تبیین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی نقش مولفه های رهبری خدمتگزار مدیران در پیش بینی و تبیین مولفه های رفتار شهروندی سازمانی کارکنان است. جامعه آماری این پژوهش شامل کل کارکنان «دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» و بیمارستان های تحت پوشش آن در سال 1392 به تعداد 483 نفر بود که تعداد 170 نفر به روش طبقه ای- نسبتی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نتایج نشان داد که میزان رهبری خدمتگزار مدیران و رفتار شهروندی کارکنان «دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» در حد متوسط است. زیرمولفه های خدمت رسانی, قابلیت اعتماد و مهرورزی رابطه مثبت و معناداری با رفتار مدنی و ادب و ملاحظه دارند, اما زیرمولفه مهرورزی رابطه منفی و معکوس با جوانمردی دارد؛ همچنین زیرمولفه تواضع و فروتنی رابطه مثبت و معنا دار با ادب و ملاحظه و رابطه منفی و معکوس با وجدان کاری دارد. مولفه های رهبری خدمتگزار توانایی پیش بینی و تبیین ادب و ملاحظه را به میزان مناسب و رفتار مدنی را به میزان نسبتا قابل قبولی دارند. به جز بر حسب جنسیت, تفاوت معنا داری بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بر حسب سن, سابقه کاری و مقطع تحصیلی آن ها مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، نورمحمد، عرب، عباس، و مرادزاده، عبدالباسط. (1395). نقش رهبری خدمتگزار مدیران در پیش بینی و تبیین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان. چشم انداز مدیریت دولتی، -(26 )، 35-55. SID. https://sid.ir/paper/207593/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی نورمحمد، عرب عباس، مرادزاده عبدالباسط. نقش رهبری خدمتگزار مدیران در پیش بینی و تبیین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1395؛-(26 ):35-55. Available from: https://sid.ir/paper/207593/fa

    IEEE: کپی

    نورمحمد یعقوبی، عباس عرب، و عبدالباسط مرادزاده، “نقش رهبری خدمتگزار مدیران در پیش بینی و تبیین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 26 ، pp. 35–55، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button