مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی

صفحات

 صفحه شروع 246 | صفحه پایان 254

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف مقایسه آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه از نوع تجربی است که روی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد و میبد انجام شد. جامعه پژوهش, کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ترم ششم دانشکده پرستاری یزد (48نفر) و دانشکده پرستاری میبد (28نفر) بود. میزان یادگیری دانشجویان از مباحث تدریس شده با شیوه سخنرانی با استفاده از آزمون چندگزینه ای و تدریس مبتنی بر تیم با استفاده از آزمون چند گزینه ای فردی, گروهی, مرحله استیناف و تکلیف گروهی اندازه گیری شد. برای سنجش رضایتمندی پرسشنامه ترجمه شده با طیف لیکرت پنج درجه ای مورد استفاده قرارگرفت. داده ها, توسط آزمون های آماری (تی مستقل, تی زوجی و آنوا) و با نرم افزارSPSS ویرایش 17مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج بین میانگین نمره یادگیری دانشجویان گروه آزمون از روش تدریس مبتنی بر تیم در ارزیابی فردی (2.28±13.48) و گروهی (1.17±17.2) تفاوت معنی داری را نشان داد (p=0.000) و میانگین نمره آزمون کلی با روش مبتنی بر تیم (0.98±17.84) بالاتر از میانگین آزمون با روش سخنرانی (2.31±16) بود. 100درصد دانشجویان معتقد بودند که یادگیری مبتنی بر تیم مهارت بین فردی و بین گروهی را در آن ها افزایش داده است. 97.7 درصد ذکر کردند که با این روش, محتوای درس را بهتر درک کرده اند. کمترین میزان رضایت مربوط به یادگیر ی پیوسته در طول عمر 51.2 درصد بود.نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد روش یادگیری مبتنی بر تیم باعث افزایش مهارت های ارتباطی و درک بهتر مفاهیم و تسهیل یادگیری در بیشتر دانشجویان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، علی اکبر، عزیزیان، فاطمه، و کوهپایه زاده، جلیل. (1394). بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(3)، 246-254. SID. https://sid.ir/paper/208239/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی علی اکبر، عزیزیان فاطمه، کوهپایه زاده جلیل. بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(3):246-254. Available from: https://sid.ir/paper/208239/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر واعظی، فاطمه عزیزیان، و جلیل کوهپایه زاده، “بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری های داخلی جراحی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 3، pp. 246–254، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button