مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی-اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 310 | صفحه پایان 318

چکیده

 مقدمه: مسئله شکاف دیجیتال می تواند در مقیاس ملی و در بین نهادها و یا گروه های مختلف یک جامعه وجود داشته باشد چرا که در واقع, شکاف دیجیتالی حاکی از نابرابری در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شده است. روش بررسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 265 نفر شده و برای انتخاب این نمونه از روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای استفاده گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت دیویس (1989) و پرسشنامه محقق ساخته وضعیت اقتصادی-اجتماعی می باشد. روایی صوری پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مربوطه تایید و به منظور تایید پایایی آن ها از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و T مستقل استفاده شد. نتایج: تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که بین نگرش نسبت به شکاف دیجیتالی و پیشرفت تحصیلی و همین طور وضعیت اقتصادی-اجتماعی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین داده های حاصل از آزمون تی مستقل بین نوع نگرش به شکاف دیجیتالی دانشجویان بر حسب جنسیت تفاوت معناداری نشان داد. نتیجه گیری: برای این که فن آوری های اطلاعات همچون موتور قدرتمند توسعه اقتصادی-اجتماعی به کار رود, شکافی که در دسترسی به کارگیری این فناوری ها بین افراد وجود دارد, باید حذف گردد. در این راستا, آموزش های منظم برای توسعه منابع انسانی و کاهش شکاف دیجیتال ضرورت دارد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دریکوندی، زهرا، و دریکوندی، علی. (1395). بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی-اجتماعی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(4 )، 310-318. SID. https://sid.ir/paper/208278/fa

    Vancouver: کپی

    دریکوندی زهرا، دریکوندی علی. بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی-اجتماعی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(4 ):310-318. Available from: https://sid.ir/paper/208278/fa

    IEEE: کپی

    زهرا دریکوندی، و علی دریکوندی، “بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی-اجتماعی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 4 ، pp. 310–318، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button