Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,272
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

932
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش علوم به شیوه مجازی: یک مطالعه آزمایشی با دانش آموزان مبتلا به نارسائی شنیداری

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 112

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری درس علوم دانش آموزان با نارسائی شنیداری پرداخته است. در چارچوب روش پژوهش نیمه آزمایشی, 24 دانش آموز پایه پنجم ابتدایی به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله انتخاب و سپس به دو گروه مساوی آزمایش و کنترل تقسیم شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون–پس آزمون با گروه کنترل بوده است. آزمودنی های گروه آزمایشی طی سه هفته متوالی (هر هفته 3 جلسه 60 دقیقه ای) به شیوه مجازی و آزمودنی های گروه کنترل با روش مرسوم در کلاس مورد آموزش یک موضوع درس علوم قرار گرفتند. به منظور بررسی تاثیر روش آموزش از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته در سه فرم موازی استفاده شد. تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر داده ها نشان داد آموزش به شیوه مجازی در مقایسه با شیوه رایج به یادگیری و یادآوری بیشتر مطالب درسی منجر شده است. آموزش علوم به شیوه مجازی منجر به افزایش بیشتر یادگیری و یادآوری درس علوم دانش آموزان با نارسائی شنیداری می شود و می تواند به عنوان یک شیوه آموزش اثربخش در کلاس مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوشنه، کامبیز، خسروی، علی اکبر، و مهدوی، مریم. (1390). آموزش علوم به شیوه مجازی: یک مطالعه آزمایشی با دانش آموزان مبتلا به نارسائی شنیداری. روانشناسی افراد استثنایی، 1(1)، 99-112. SID. https://sid.ir/paper/208353/fa

    Vancouver: کپی

    پوشنه کامبیز، خسروی علی اکبر، مهدوی مریم. آموزش علوم به شیوه مجازی: یک مطالعه آزمایشی با دانش آموزان مبتلا به نارسائی شنیداری. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(1):99-112. Available from: https://sid.ir/paper/208353/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز پوشنه، علی اکبر خسروی، و مریم مهدوی، “آموزش علوم به شیوه مجازی: یک مطالعه آزمایشی با دانش آموزان مبتلا به نارسائی شنیداری،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 1، pp. 99–112، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا