Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آرایش تمرینی و فراوانی بازخورد بر یادگیری حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 201

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر آرایش تمرینی و فراوانی بازخورد بر یادگیری حرکتی پرتاب از بالای شانه کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی طراحی شد. به همین منظور, ابتدا توسط غربالگری از پرسش نامه رشدی ویلسون و همچنین سیاهه مشاهده حرکتی آموزگاران, از میان 330 دانش آموز پسر, تعداد 40 کودک دارای اختلال هماهنگی رشدی شناسایی و در این تحقیق نیمه تجربی با طرح پیش آزمون, پس-آزمون, همراه با آزمون های یادداری و انتقال شرکت کردند. پس از اجرای پیش آزمون, شرکت کنندگان در 4 گروه همگن با عنوان های (گروه آرایش تمرینی تصادفی و بازخورد33%, آرایش تمرین تمرین تصادفی و بازخورد 100%, آرایش تمرین مسدود و بازخورد 33%, آرایش تمرین مسدود و بازخورد100%) قرارگرفتند, تکلیف مورد نظر آزمون دقت پرتاب از بالای شانه و مدت زمان انجام تمرینات پنج جلسه بود. داده ها از طریق تحلیل کواریانس مرکب و همچنین آزمون های تعقیبی بونفرونی در سطح معنی داری 0/05 تحلیل شدند. نتایج در مرحله اکتساب حاکی از برتری گروه مسدود نسبت به گروه تصادفی بود, اما بین تواترهای بازخورد 100% و 33% در این مرحله تفاوت معناداری مشاهده نشد, در دو مرحله یادداری و انتقال, گروه آرایش تمرینی تصادفی با بازخورد 33% عملکرد بهتری نسبت به سه گروه دیگر داشت. بطور خلاصه, نتایج تحقیق حاضر با تأیید فرضیه نقطه چالش پیشنهاد می کند برای بهبود یادگیری حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی از روش های مبتنی بر نقطه چالش استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانبازی، زهرا، صائمی، اسماعیل، شتاب بوشهری، سیدناهید، و دوستان، محمدرضا. (1397). تأثیر آرایش تمرینی و فراوانی بازخورد بر یادگیری حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. روانشناسی افراد استثنایی، 8(32 )، 181-201. SID. https://sid.ir/paper/208409/fa

    Vancouver: کپی

    جهانبازی زهرا، صائمی اسماعیل، شتاب بوشهری سیدناهید، دوستان محمدرضا. تأثیر آرایش تمرینی و فراوانی بازخورد بر یادگیری حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1397؛8(32 ):181-201. Available from: https://sid.ir/paper/208409/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جهانبازی، اسماعیل صائمی، سیدناهید شتاب بوشهری، و محمدرضا دوستان، “تأثیر آرایش تمرینی و فراوانی بازخورد بر یادگیری حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 8، no. 32 ، pp. 181–201، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا