مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی در کاهش اعتیاد به اینترنت، احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 179

چکیده

 در تحقیق حاضر, اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی در کاهش اعتیاد به اینترنت, احساس تنهایی و افزایش خود کارآمدی مورد مطالعه قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر, کلیه دانش آموزان دختر دوم مقطع متوسطه ماهشهر بودند که از بین آن ها 50 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و تنها گروه آزمایشی بود که در معرض ده جلسه آموزشی عملی قرار گرفت. برای جمع آوری داده های تحقیق, از پرسش نامه های اعتیاد به اینترنت سواری (1391), احساس تنهایی راسل, پیلا و کاترونا (1980) و خود کارآمدی شرر و همکاران (1982) استفاده بعمل آمد. طرح تحقیق حاضر میدانی و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها, از تحلیل کواریانس چند متغیری و یک متغیری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد آموزش مهارت خودآگاهی باعث کاهش اعتیاد به اینترنت و احساس تنهایی آزمودنی ها گردید. همچنین آموزش های یاد شده توانست خودکارآمدی دختران دانش آموز دوم مقطع متوسطه ماهشهر را افزایش دهد. نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که از طریق آموزش می توان بسیاری از عادت های ناپسند (اعتیاد به اینترنت و احساس تنهایی) را کم و عادت های مناسب (خودکارآمدی) را تقویت کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سواری، کریم، و منشداوی، سمیه. (1395). اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی در کاهش اعتیاد به اینترنت, احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی. مطالعات روانشناسی بالینی، 6(22)، 163-179. SID. https://sid.ir/paper/208566/fa

    Vancouver: کپی

    سواری کریم، منشداوی سمیه. اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی در کاهش اعتیاد به اینترنت, احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1395؛6(22):163-179. Available from: https://sid.ir/paper/208566/fa

    IEEE: کپی

    کریم سواری، و سمیه منشداوی، “اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی در کاهش اعتیاد به اینترنت, احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 6، no. 22، pp. 163–179، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208566/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button