مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,091
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و ارزیابی بسته آموزشی دینی- روان شناختی بر کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 این پژوهش, به منظور اعتبار بسته آموزشی طراحی شده مبتنی بر آموزه های دینی - روان شناختی بر کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی طراحی و اجرا گردید. روش, نیمه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه تحقیق شامل تمام زنان متاهل ساکن منطقه یازده و دوازده تهران که حداقل یک سال و حداکثر پانزده سال از زندگی زناشویی آن ها گذشته باشد و پایین ترین نمره را در مهارت های ارتباطی و بالاترین نمره را در پرخاشگری گرفته بودند, است. نمونه شامل 36 زن متاهل در منطقه 11 و 12 تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. بعد از گرفتن پیش آزمون از هر دو گروه, گروه آزمایش طی هفت جلسه دوساعته تحت آموزش بسته آموزشی قرار گرفت. پس از پایان آموزش, مجددا از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. مقیاس های مهارت های ارتباطی بین فردی, پرخاشگری (آرنولد اچ باس و پری, 1992) قبل و بعد از مداخله در دو گروه اجرا گردید. به منظور مقایسه نتایج از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش بسته آموزشی تدوین شده باعث ارتقا مهارت های ارتباطی و کاهش پرخاشگری می شود. بر اساس شواهد این پژوهش می توان از این بسته آموزشی برای بهبود مهارت های ارتباطی و کاهش پرخاشگری, استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوین، جنان، و بهرامی احسان، هادی. (1396). طراحی و ارزیابی بسته آموزشی دینی- روان شناختی بر کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی. مطالعات روانشناسی بالینی، 7(26 )، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/208596/fa

    Vancouver: کپی

    نوین جنان، بهرامی احسان هادی. طراحی و ارزیابی بسته آموزشی دینی- روان شناختی بر کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1396؛7(26 ):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/208596/fa

    IEEE: کپی

    جنان نوین، و هادی بهرامی احسان، “طراحی و ارزیابی بسته آموزشی دینی- روان شناختی بر کنترل پرخاشگری و مهارت های ارتباطی،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 7، no. 26 ، pp. 1–23، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button