مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, مقایسه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد است. روش: روش پژوهش علی-مقایسه ای و از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانشجویان شاهد دانشگاه رازی کرمانشاه است که در سال تحصیلی 92-1391 مشغول به تحصیل بودند. برای برآورد حجم نمونه دانشجویان شاهد, از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد و برای انتخاب دانشجویان غیرشاهد, از روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای و همتاسازی با دانشجویان شاهد استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی و میانگین نمرات واحدهای انتخابی دانشجویان به عنوان ملاک پیشرفت تحصیلی بود. داده های پژوهش با آزمون تحلیل واریانس چند متغیری, آزمون t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون وارسی گردید. نتایج: نتایج بدست آمده نشان داد بین سبک های هویت دانشجویان شاهد و غیرشاهد تفاوت معنی داری وجود دارد, بین میانگین پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد و غیرشاهد نیز تفاوت معنی داری وجود دارد, بین سبک هویت جهت گیری اطلاعاتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد رابطه معنی داری مشاهده شد, اما بین سبک هویت هنجاری و سبک سردرگم / اجتنابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد رابطه معنی داری مشاهده نشد. همچنین رابطه معنی داری بین سه سبک هویت و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان غیرشاهد مشاهده نشد. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که سبک هویت جهت گیری اطلاعاتی دانشجویان شاهد بیشتر از دانجویان غیرشاهد است. همچنین پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد پایین تر از دانشجویان غیرشاهد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپور، منیژه. (1397). مقایسه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 16(2 (پیاپی 31) )، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/208613/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپور منیژه. مقایسه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛16(2 (پیاپی 31) ):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/208613/fa

    IEEE: کپی

    منیژه رضاپور، “مقایسه سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 16، no. 2 (پیاپی 31) ، pp. 53–64، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button