مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره دلیجان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 135

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر به منظور بررسی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری زناشویی زنان انجام شده بود. روش: به منظوراجرای پژوهش, با بهره گیری از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل از میان زنان متاهل دارای مشکلات زناشویی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهرستان دلیجان, تعداد 30 زن به روش در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش در طی 8 جلسه در جلسات گروهی آموزش مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری شرکت کردند. پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپینر قبل و بعد از آموزش توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج: تحلیل داده ها مشخص کرد که بین نمرات مقیاس سازگاری زناشویی گروه های آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود دارد, به طوری که سازگاری زناشویی و خرده مقیاس های آن شامل رضایت مندی, توافق, همبستگی و ابراز محبت در ارزیابی پس آزمون در گروه افراد تحت آموزش بیشتر از افراد گروه گواه بود. بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج می توان نتیجه گرفت که برنامه آموزشی مبتنی بررویکرد شناختی-رفتاری در افزایش سازگاری زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره دلیجان تاثیر معنادار دارد و منجر به افزایش رضایت مندی, توافق, همبستگی و ابراز محبت آن ها می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، زهره، و طاولی، آزاده. (1398). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره دلیجان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 17(1 (پیاپی 32) )، 129-135. SID. https://sid.ir/paper/208791/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی زهره، طاولی آزاده. اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره دلیجان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛17(1 (پیاپی 32) ):129-135. Available from: https://sid.ir/paper/208791/fa

    IEEE: کپی

    زهره شفیعی، و آزاده طاولی، “اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره دلیجان،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 129–135، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208791/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button