مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات سیاست های زیست محیطی و اقتصادی بر رفتار حمل و نقل شهری با رویکرد قیاسی - استقرایی: مطالعه موردی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 187

چکیده

 افزایش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی موجب شده است تا به اجرای سیاست های مناسب برای توسعه به کارگیری فناوری های پاک, به ویژه در بخش حمل و نقل شهری, توجه شود. برای پیش بینی اثرات این سیاست ها باید ترجیحات مصرف کنندگان نسبت به فناوری های مختلف مصرف کننده انرژی شناسایی شود. در این مقاله از یک مدل انتخاب گسسته برای شناسایی مولفه های رفتاری در یک مدل تلفیقی قیاسی - استقرایی به نام سیمز استفاده می شود. بدین ترتیب, یک مدل انتخاب گسسته لاجیت چند جمله ای برای انواع خودروها با فناوری های مختلف و برای شیوه های مختلف حمل و نقل, با استفاده از ترجیحات ابراز شده از سوی شهروندان تهرانی براورد شده است.اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه هایی که به وسیله 250 نفر از این شهروندان تکمیل شده است, به دست می آید. سپس, اثرات سیاست های فناوری محور و سیاست های زیست محیطی و اقتصادی؛ مانند مالیات بر نشر, افزایش قیمت بنزین, محدودیت استفاده از خودروهای تک سرنشین و محدودیت استفاده از خودرو بنزین سوز روی سهم بازار فناوری های مختلف حمل و نقل در تهران و آلایندگی ناشی از آن ها را شبیه سازی می کنیم می پردازیم.بر اساس نتایج اجرای این مدل, اعمال سیاست های فناوری محور تاثیر به سزایی در تغییر سهم بازار فناوری های حمل و نقل, به سمت فناوری های پاک و کاهش انتشار آلاینده ها دارد. پیش بینی مدل آن است که با ورود فناوری های جدید با هزینه چرخه عمر کم تر نسبت به فناوری های مرسوم, بیش از هفتاد درصد سهم بازار به این خودروها اختصاص یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منظور، داوود، و صفاکیش، محمدکاظم. (1390). اثرات سیاست های زیست محیطی و اقتصادی بر رفتار حمل و نقل شهری با رویکرد قیاسی - استقرایی: مطالعه موردی شهر تهران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی، 1(4)، 171-187. SID. https://sid.ir/paper/208831/fa

    Vancouver: کپی

    منظور داوود، صفاکیش محمدکاظم. اثرات سیاست های زیست محیطی و اقتصادی بر رفتار حمل و نقل شهری با رویکرد قیاسی - استقرایی: مطالعه موردی شهر تهران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی[Internet]. 1390؛1(4):171-187. Available from: https://sid.ir/paper/208831/fa

    IEEE: کپی

    داوود منظور، و محمدکاظم صفاکیش، “اثرات سیاست های زیست محیطی و اقتصادی بر رفتار حمل و نقل شهری با رویکرد قیاسی - استقرایی: مطالعه موردی شهر تهران،” تحقیقات مدل سازی اقتصادی، vol. 1، no. 4، pp. 171–187، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button