مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 71

چکیده

 در مقایسه دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان از 1127 نفر جامعه آماری بر اساس جدول مورگان به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی, 290 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. برای سنجش تاثیر دو روش تدریس از آزمودنی ها دو آزمون (پیش آزمون و پس آزمون) به عمل آمد. با توجه به فرضیه های پژوهش اطلاعات حاصل بر اساس T وابسته, T مستقل و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل گردید و این نتایج حاصل شد. در مقایسه دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی از روی پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری بین پیش آزمون و پس آزمون در هر دو شیوه تدریس مشاهده گردیده, ولی تفاوتی بین دختران و پسران در دو شیوه تدریس مشاهده نگردید. بین رشته های مختلف تحصیلی دانشجویان در بهره گیری از شیوه تدریس قیاسی تفاوت معناداری دیده شد, ولی این تفاوت در به کارگیری شیوه استقرایی در رشته های مختلف تحصیلی دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی، سیامک، و جهان سیر، خسرو. (1390). تاثیر دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(29-28)، 62-71. SID. https://sid.ir/paper/127426/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی سیامک، جهان سیر خسرو. تاثیر دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(29-28):62-71. Available from: https://sid.ir/paper/127426/fa

    IEEE: کپی

    سیامک اشرفی، و خسرو جهان سیر، “تاثیر دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 29-28، pp. 62–71، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127426/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button