مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرشی تکلیف-محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی)

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 194

چکیده

 انگیزش در یادگیری زبان جدید بر محوریت شخص و زمان استوار است. انگیزش فراگیران زبانی در طول زمان نوساناتی تدریجی را تجربه می نماید و تصویر شخص از خودش در هر یک از بازه های زمانی تحقیق متفاوت است. بررسی تعامل موجود میان بازه های زمانی مختلف در شکل گیری زبان دوم حوزه ی تحقیقاتی جدیدی است (دی بات, 2015). به منظور واکاوی این ماهیت تعاملی, تحقیق حاضر پویایی موجود در انگیزش گروهی از فارسی آموزان را در بازه ی زمانی طولانی تری مورد مطالعه قرار داده که خود این بازه متشکل از تکالیفی بود که در بازه ی زمانی کوتاه تر انجام می گرفتند. بدین منظور 96 نفر از فارسی آموزان سطح مقدماتی و میانی چینی و عرب زبان در آغاز ترم تحصیلی (پیش از انجام تکالیف انگیزشی) و پایان ترم (پس از انجام تکالیف انگیزشی) مورد مطالعه قرار گرفتند تا تصویر روشن تری از عناصر انگیزشی مختلف در طول زمان در آنها به دست آید. نتایج تحقیق بازنمودهای متفاوتی را از مؤلفه های نظام خودهای انگیزشی زبان دوم در طول بازه های زمانی مختلف تحقیق آشکار ساخت. صرف نظر از بازنمود تدریجی این مؤلفه ها, نتایج آزمون آنووا نشان داد که تفاوت های معناداری بین نمرات هر یک از این مؤلفه ها در هر یک از بازه های زمانی وجود داشتند و این به خوبی تأثیر فعالیت های انگیزشی در طول ترم را بر افزایش سطح مؤلفه های انگیزشی (خود آرمانی, خود بایدی و تجربه ی یادگیری) در پایان ترم در همه گروه های فارسی آموزان اعم از عرب زبان و چینی در دو سطح مقدماتی و میانی مشخص می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، زهرا، و یعقوبی نژاد، هادی. (1397). نگرشی تکلیف-محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی). پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 9(2 )، 171-194. SID. https://sid.ir/paper/210047/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی زهرا، یعقوبی نژاد هادی. نگرشی تکلیف-محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی). پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)[Internet]. 1397؛9(2 ):171-194. Available from: https://sid.ir/paper/210047/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عباسی، و هادی یعقوبی نژاد، “نگرشی تکلیف-محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی)،” پژوهش های زبانی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، vol. 9، no. 2 ، pp. 171–194، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210047/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button