مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تئوری ذهن، خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در دانش آموزان با و بدون اختلالات یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه ی تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در بین دانش آموزان با و بدون اختلالات یادگیری بود. روش پژوهش علّی – مقایسه ای بود. جامعه ی آماری پژوهش را دانش آموزان پایه های سوم تا ششم دوره ابتدایی با و بدون اختلالات یادگیری منطقه 2 رشت در سال تحصیلی 1394-1395 تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, 184 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسش نامه های خودآگاهی شناختی ولز, خود نظم دهی پینتریچ و تئوری ذهن استپمن را تکمیل کردند. پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرانباخ به ترتیب 84%, 81% و 80% گزارش گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با اختلالات یادگیری و بدون آن, در تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی تفاوت معناداری وجود دارد. به طوری که تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری, کمتر از دانش آموزان بدون اختلال یادگیری بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالق خواه، علی، علیپور، شیوا، و حیدری، حسن. (1397). مقایسه تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در دانش آموزان با و بدون اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 7(4 (پیاپی 27) )، 21-41. SID. https://sid.ir/paper/210093/fa

    Vancouver: کپی

    خالق خواه علی، علیپور شیوا، حیدری حسن. مقایسه تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در دانش آموزان با و بدون اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 27) ):21-41. Available from: https://sid.ir/paper/210093/fa

    IEEE: کپی

    علی خالق خواه، شیوا علیپور، و حسن حیدری، “مقایسه تئوری ذهن, خودآگاهی شناختی و خود نظم دهی در دانش آموزان با و بدون اختلالات یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 4 (پیاپی 27) ، pp. 21–41، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210093/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button