مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مولفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان (ویرایش جدید)

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 89

چکیده

 هدف اساسی مطالعه حاضر بررسی تطبیقی آزمون هوشی وکسلر در کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, ناتوانی یادگیری (ناتوانی خواندن و ناتوانی ریاضی) و کودکان بهنجار می باشد. نمونه پژوهش متشکل از سه گروه 30 نفری (کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار) بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از شهرستان رشت انتخاب شدند. جهت تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی استفاده گردید. نتایج نشان داد که کودکان بهنجار در تمامی زیرمقیاس های این آزمون (درک کلامی, استدلال ادراکی, حافظه فعال و سرعت پردازش) از دو گروه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه و ناتوانی یادگیری عملکرد مطلوب تری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که کودکان دچار ناتوانی یادگیری در زیرمقیاس حافظه فعال نسبت به کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, وضعیت مطلوب تری داشتند. نتایج مطالعه حاضر مبتنی بر پیشینه مطالعاتی و نیز بر اساس اختلال در کارکرد اجرایی عصب شناختی در دو اختلال مذکور قابل تبیین است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، احمد، برادران، مجید، و ایمانی فر، حمیدرضا. (1394). مقایسه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مولفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان (ویرایش جدید). ناتوانی های یادگیری، 4(3 (پیاپی 14))، 74-89. SID. https://sid.ir/paper/210109/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور احمد، برادران مجید، ایمانی فر حمیدرضا. مقایسه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مولفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان (ویرایش جدید). ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 14)):74-89. Available from: https://sid.ir/paper/210109/fa

    IEEE: کپی

    احمد علی پور، مجید برادران، و حمیدرضا ایمانی فر، “مقایسه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه, ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مولفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان (ویرایش جدید)،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14)، pp. 74–89، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button