Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,024
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی بر پردازش هیجانی کودکان دارای نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی بر پردازش هیجانی کودکان دارای نارساخوانی بود. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی, پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دارای نارساخوانی مقطع ابتدایی بود, که از بین آن ها 30 نفر به صورت تصادفی از بین مدارس انتخاب شد. پس از انجام مصاحبه جهت اطمینان از نتایج تست, به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفره, یکی گروه آزمایش (15 دانش آموز) و دیگری گروه کنترل (15 دانش آموز) تقسیم شدند که طی 9 جلسه 20 دقیقه ای به صورت گروهی قصه درمانی با تلفیقی از روش چندحسی فرنالد بر روی گروه آزمایشی انجام شد. جهت جمع آوری داده ها, مقیاس پردازش هیجانی باکر و همکاران (2007) مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس در نرم افزار SPSS انجام شد. طبق یافته های حاصل از تحلیل کواریانس و آزمون فرضیه های این پژوهش مشخص شد؛ اجرای روش قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی تاثیر قابل ملاحظه ای بر پردازش هیجانی و مولفه های آن (مزاحمت, سرکوب, فقدان آگاهی, عدم کنترل, جدایی, اجتناب) کودکان دارای نارساخوانی دارد؛ یعنی می توان با استفاده از این روش, پردازش هیجانی و مولفه های آن را در کودکان تقویت نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی ثانی، پرویز، منصوری، سارا، و احمدپور، پریسا. (1399). اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی بر پردازش هیجانی کودکان دارای نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری، 9(3 )، 133-149. SID. https://sid.ir/paper/210214/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی ثانی پرویز، منصوری سارا، احمدپور پریسا. اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی بر پردازش هیجانی کودکان دارای نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1399؛9(3 ):133-149. Available from: https://sid.ir/paper/210214/fa

    IEEE: کپی

    پرویز کریمی ثانی، سارا منصوری، و پریسا احمدپور، “اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر روش چندحسی بر پردازش هیجانی کودکان دارای نارساخوانی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 3 ، pp. 133–149، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا