مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,974
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سطوح خودانتقادی، استرس ادراک شده، عاطفه مثبت و منفی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه سطوح خودانتقادی, استرس ادراک شده, عاطفه مثبت و منفی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری می باشد. روش تحقیق حاضر از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری در سال تحصیلی 96-1395 بود (100= N). نمونه پژوهش با استفاده از روش در دسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه مقیاس خود انتقادی, مقیاس های عاطفه مثبت و عاطفه منفی, مقیاس استرس ادراک شده استفاده گردید. داده های پژوهش, با تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که سطوح خودانتقادی (خود انتقادی درونی شده, خود انتقادی مقایسه ای), استرس ادراک شده منفی و عاطفه منفی در بین مادران دانش آموزان با اختلال یادگیری بیشتر از مادران دانش آموزان بدون اختلال یادگیری می باشد و همچنین استرس ادراک شده (مثبت) و عاطفه (مثبت) در بین مادران دانش آموزان بدون اختلال یادگیری بیشتر از مادران دانش آموزان با اختلال یادگیری می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تکلوی، سمیه، و فرشی، آمنه. (1396). مقایسه سطوح خودانتقادی, استرس ادراک شده, عاطفه مثبت و منفی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 7(2 )، 7-26. SID. https://sid.ir/paper/210221/fa

    Vancouver: کپی

    تکلوی سمیه، فرشی آمنه. مقایسه سطوح خودانتقادی, استرس ادراک شده, عاطفه مثبت و منفی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1396؛7(2 ):7-26. Available from: https://sid.ir/paper/210221/fa

    IEEE: کپی

    سمیه تکلوی، و آمنه فرشی، “مقایسه سطوح خودانتقادی, استرس ادراک شده, عاطفه مثبت و منفی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 2 ، pp. 7–26، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button