مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 111

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم انجام شد. روش پژوهش, نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دانش آموزان پسر نارساخوان پایه سوم ابتدایی شهر ارومیه بودندکه به شیوه نمونه گیری هدفمند 30 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب و با روش تصادفی در گروه های 15 نفره آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. سپس به مدت 12 جلسه آموزش دقت بر روی گروه آزمایش اجرا شد و از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. ابزار جمع آوری اطلاعات فهرست نشانگان نارساخوانی بود. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس و با نرم افزار SPSS نسخه 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی شهر ارومیه تاثیر مثبت و معنی دار دارد. نتیجه می شود که از آموزش دقت می توان به عنوان رویکردی موثر در اصلاح نارساخوانی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیاررضایی، فریبا، و سامری، مریم. (1398). تاثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی. ناتوانی های یادگیری، 8(3 )، 91-111. SID. https://sid.ir/paper/210262/fa

    Vancouver: کپی

    عیاررضایی فریبا، سامری مریم. تاثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛8(3 ):91-111. Available from: https://sid.ir/paper/210262/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عیاررضایی، و مریم سامری، “تاثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 3 ، pp. 91–111، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210262/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button