مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

10,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 163

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 بررسی نقشها و کارکردهای اجتماعی وسایل ارتباط جمعی، در شرایط کنونی جامعه ایران، از چند جهت حائز اهمیت ویژه است. شناخت وظایف ارتباطات جمعی، پیش از هر چیز در آموزش تخصصی روزنامه نگاران و همچنین سایر ارتباط گران که برای تهیه، تولید، انتقال و پخش پیامهای ارتباطی آماده می شوند، ضرورت دارد. معرفی دقیق و جامع نقشها و وظایف اجتماعی مذکور، در دوره تحصیلات دانشگاهی دانشجویان روزنامه نگاری و سایر رشته های ارتباطی، به آنان امکان می دهد که با درک چگونگی تحول و توسعه وسایل ارتباط جمعی در جهان و ایران و توجه به شرایط تاریخی و مشخصات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوامع معاصر، برای خدمت در هیاتهای تحریریه مطبوعات و خبرگزاریها و بخشهای خبری رادیو و تلویزیون و همچنین دفاتر روابط عمومی موسسات دولتی و خصوصی آمادگی پیدا کنند و آرمانها و هدفهای کلی حرفه ای خود را در راه مصالح و منافع عمومی کشور، به تحقق برسانند.فرضیه نگارنده این است که به نظر می رسد وسایل ارتباط جمعی از طریق ارائه واقعیتهای مورد وفاق جامعه، تفسیر آن ها و ایجاد رابطه میان واقعیت های عینی و تجربیات مشترک افراد در مورد موضوع هدفمند سازی یارانه ها اطلاعاتی را منتقل می کنند. بر این اساس در این پژوهش بر آنیم تا به شناخت نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی برسیم به همین منظور با موضوع قرار دادن هدفمندی یارانه ها نگارنده در تلاش است رابطه بین درآمد، تحصیلات، مذهب، نگرش سیاسی، وضعیت اشتغال، جنس و منبع اطلاعاتی مورد استفاده را با نگرش افراد نسبت به هدفمند سازی یارانه ها مورد ارزیابی قرار دهد. در این پژوهش بیشتر پاسخگویان ما مرد، دارای تحصیلات دیپلم، شغل آزاد، اعتقاد مذهبی متوسط، نگرش سیاسی محافظه کار و بیشتر در طبقه درآمدی بین 201 تا 400 هزار تومان (ماهانه) می باشند. همچنین بیشترین میزان استفاده از رسانه های جمعی در میان پاسخگویان 6 تا 216 ساعت در ماه میباشد و بیشتر افراد نسبت به هدفمندی یارانه ها نگرشی همسازگرا دارند. همچنین از مجموع 9 فرضیه، هفت فرضیه معنادار و قابل تعمیم به جامعه است و دو فرضیه رد شده است یعنی میزان معناداری آنها کمتراز 0.05 بوده است بدین ترتیب نمی توان آنها را به کل جامعه آماری تعمیم داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیرومند، لیلا، تاجیک اسماعیلی، سمیه، و الوندی، هومن. (1390). بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها. مطالعات رسانه ای، 6(13)، 133-163. SID. https://sid.ir/paper/211801/fa

    Vancouver: کپی

    نیرومند لیلا، تاجیک اسماعیلی سمیه، الوندی هومن. بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1390؛6(13):133-163. Available from: https://sid.ir/paper/211801/fa

    IEEE: کپی

    لیلا نیرومند، سمیه تاجیک اسماعیلی، و هومن الوندی، “بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها،” مطالعات رسانه ای، vol. 6، no. 13، pp. 133–163، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211801/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button