مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,026
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 38

چکیده

 صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای می باشد. ایجاد اشتغال و دست یابی به درآمد ارزی پایدار و مناسب و هم چنین شناخت متقابل فرهنگی در راستای صلح و وفاق بین المللی از آثار اقتصادی و اجتماعی این صنعت است. در این میان رسانه های جمعی و بویژه تلویزیون به واسطه قابلیت ها و کارکردهایی چون اطلاع رسانی, آموزش, سرگرم سازی, اقناع, تبلیغ, بسیج عمومی و فرهنگ سازی می توانند نقش بی بدیلی را در صنعت توریسم بازی کنند. پژوهش حاضر در راستای تعیین ارتباط بین پیشرفت در زمینه گردشگری و نیز شاخص های مترتب بر رسانه در شهر اردبیل و سرعین می باشد. این تحقیق از نظر هدف و نوع تحقیق بنیادی است و در آن به توصیف همبستگی بین متغیرها پرداخته شده و از نظر روش انجام تحقیق نیز از روش پیمایشی استفاده شده است. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. نتایج تحلیل مسیر در این پژوهش گویای این امر است که متغیرهای گزینش مقصد, تبلیغات, متغیرهایی بوده اند که توانسته اند به صورت مستقیم بر توسعه گردشگری شهریتاثیر بگذارد. البته چون متغیر تبلیغات بلافاصله بعد از متغیر توسعه گردشگری شهری وارد معادله شده و به عنوان متغیر وابسته میانی ( درونی ) در نظر گرفته شده است, بنابراین تاثیر غیر مستقیم بر روی توسعه گردشگری شهرینداشته است. میزان تاثیر مستقیم گزینش مقصد, تبلیغات و برنامه بر روی توسعه گردشگری شهری به ترتیب برابر با 289/0, 223/0 و 213/0 بوده است که نشان می دهد به ازای یک واحد تغییر در متغیر گزینش مقصد و تبلیغات, میزان توسعه گردشگری شهری به ترتیب به میزان 289/0 و 223/0 و 213/0 واحد تغییر خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، محمدحسن، علی پور، ابراهیم، دشتی، امیرحسام، و بیوته، احد. (1397). بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر. مطالعات رسانه ای، 13(1 (پیاپی 40) )، 21-38. SID. https://sid.ir/paper/211831/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی محمدحسن، علی پور ابراهیم، دشتی امیرحسام، بیوته احد. بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1397؛13(1 (پیاپی 40) ):21-38. Available from: https://sid.ir/paper/211831/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن یزدانی، ابراهیم علی پور، امیرحسام دشتی، و احد بیوته، “بررسی و ارزیابی نقش رسانه ها بر توسعه گردشگری شهری با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر،” مطالعات رسانه ای، vol. 13، no. 1 (پیاپی 40) ، pp. 21–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button