Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

743
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همگرایی رسانه ای: سیاست گذاری پوشش خبری در انتخابات ریاست جمهوری ایران و فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 61

چکیده

 براساس تئوری همگرایی رسانه ای, تکامل تکنولوژی رسانه به عنوان یک کاتالیزور شرایط را برای تغییر درچگونگی تولید, توزیع ومصرف رسانه درتمام فعالیت های رسانه ای فراهم کرده وسبب بروز فرآیند های همگرا شده است. همگرایی رسانه ای, شرایط جدیدی را برای تعامل خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی درجهت حل مساله کاهش مخاطبان به وجود آورده است. در این پژوهش که با روش ترکیبی تحلیل محتوای کمی و مصاحبه عمقی با روش دلفی انجام شد, تحلیل محتوای خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی )ایرنا( و خبرگزاری فرانس پرس مشخص کرد که در ایرنا ابتدا مطالب درسایت اصلی منتشر می شود و بیشتر به تلگرام توجه شده و تنها در ماه های اخیر به دلیل فیلترینگ حوزه کاری خود را به شبکه های دیگر داخلی منتقل کرده است. در حالی که فرانس پرس, پیش از انتشار مطالب تولیدی درسایت اصلی خود ابتدا آنها را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر می نماید. همچنین, این دو خبرگزاری در نحوه تولید محتوای مطالب مانند منبع خبر, سبک مطالب, جهت گیری, موضوع وگرایش رویدادگرایی و فرآیندمداری نیز درسیاستگذاری برای همگرایی رسانه ای با یکدیگر اختلاف دارند. در این تحقیق بر اساس نظرات نخبگان و کارشناسان تعامل و همگرایی رسانه ای بین خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی در چهار حوزه اولویت شبکه های اجتماعی, همپوشانی رسانه ای, ارزش های خبری در شبکه های اجتماعی و نگارش خبر برای شبکه های اجتماعی تبیین شده است. این تحقیق نشان داد نخبگان و کارشناسان بر اولویت دادن به شبکه های اجتماعی, همپوشانی رسانه ای بین خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی توافق دارند و ضرورت توجه به ارزش های خبری در شبکه های اجتماعی و نگارش خاص برای شبکه های اجتماعی را تایید می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی فرد، غلامحسین، مسعودی، امیدعلی، عفیلی، سیدوحید، و نصرالهی، علی اکبر. (1398). همگرایی رسانه ای: سیاست گذاری پوشش خبری در انتخابات ریاست جمهوری ایران و فرانسه. مطالعات رسانه ای، 14(2 (پیاپی 45) )، 47-61. SID. https://sid.ir/paper/211850/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی فرد غلامحسین، مسعودی امیدعلی، عفیلی سیدوحید، نصرالهی علی اکبر. همگرایی رسانه ای: سیاست گذاری پوشش خبری در انتخابات ریاست جمهوری ایران و فرانسه. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1398؛14(2 (پیاپی 45) ):47-61. Available from: https://sid.ir/paper/211850/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین اسلامی فرد، امیدعلی مسعودی، سیدوحید عفیلی، و علی اکبر نصرالهی، “همگرایی رسانه ای: سیاست گذاری پوشش خبری در انتخابات ریاست جمهوری ایران و فرانسه،” مطالعات رسانه ای، vol. 14، no. 2 (پیاپی 45) ، pp. 47–61، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا