مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,003
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف کلی از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران است. نمونه آماری این پژوهش را 93 نفر از مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران واحد های دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در تهران, وزارتخانه ها, سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی سازمان های شهر تهران که در سال 1391 در این مراکز مشغول به کار می باشند, تشکیل می دهند.در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است و ابزار اندازه گیری این پژوهش را آزمون 17 سوالی سنجش صفات کارآفرینی مدیران بر حسب دیدگاه 5 عاملی لامپ کین ودس و میشل هیت ساخته شده استتشکیل می دهد. در این پرسشنامه پنج بعداز صفات کارآفرینان شامل نوآوری, ریسک پذیری, رفتار اثرگذار, استراتژی مبتنی بر رقابت و استقلال مورد ارزیابی دارد. پرسشنامه مورد استفاده به وسیله مقیاس لیکرت کاملا مخالفم, مخالفم, تاحدودی موافقم, موافقم و کاملا موافقم) درجه بندی گردیده است. اعتبار پرسشنامه بر پایه آلفای کرونباخ برای تمامی مواد پرسشنامه (17 سوال) کارآفرینی مدیران برابر با 0.855 دست آمد. که این میزان بیانگر هماهنگی درونی پرسشنامه در حد قابل قبولی است. همچنین در برآورد روایی پرسشنامه مشخص گردید که تمامی سوال ها, همبستگی معناداری با کل تست دارند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از جدول فراوانی و جدول توافقی مجذور کای تحت نرم افزار Spss استفاده گردید.یافته های پژوهش نشان داد که همبستگی مثبت و معناداری بین مولفه های نوآوری, ریسک پذیری, استراتژی مبتنی بر رقابت و استقلال و جنسیت با کارآفرینی وجود دارد اما بین مولفه رفتار اثرگذار و سابقه کاری با کارآفرینی رابطه معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، افشین، تلخابی علیشاه، علیرضا، و لشکری، کبری. (1393). بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران. مطالعات رسانه ای، 9(24)، 11-34. SID. https://sid.ir/paper/211932/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی افشین، تلخابی علیشاه علیرضا، لشکری کبری. بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1393؛9(24):11-34. Available from: https://sid.ir/paper/211932/fa

    IEEE: کپی

    افشین محمدی، علیرضا تلخابی علیشاه، و کبری لشکری، “بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی مدیران روابط عمومی سازمان های شهر تهران،” مطالعات رسانه ای، vol. 9، no. 24، pp. 11–34، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button