مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 177

چکیده

تبلیغات به مثابه یک کنش سیاسی و متاتر از بافت اجتماعی است که به منظور تاثیرگذاری برکنش انتخاب و رأی دادن (به عنوان شکل مشروعی از رفتار سیاسی) صورت می گیرد. هدف این مقاله بررسی تاثیر شیوه های تبلیغاتی در رفتار رأی دهندگان و به طور مشخص شناسایی روش های تبلیغات انتخاباتی در نظام های عشیر های و غیرعشیر های و به طور مشخص بررسی تفاوت ها و شباهت های شیوه های تبلیغاتی انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در استان های عشیره ای (ایلام) و غیرعشیره ای (تهران) اعم از روش ها و ارتباطات سنتی, شفاهی, مکتوب, الکترونیکی و ... بوده که به روش پیمایش صورت گرفته است. چارچوب نظری به کاررفته در این تحقیق برپایه نظریات پارسونز می باشد. نمونه مورد تحقیق جامعه آماری این تحقیق کلیه استادان رشته های علوم ارتباطات, علوم اجتماعی و علوم سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و آزاد اسلامی واحد ایلام» به صورت تمام شمار بوده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که برخلاف استان تهران در استان ایلام از حیث روش تبلیغاتی فردی یا ائتلافی غلبه با روش تبلیغ فردی است. همچنین بنابریافته های تحقیق, بین دیدگاه و نگرش استادان دانشگاه های تهران و ایلام درباره استفاده از شیوه های سنتی و فاقد پشتوانه و نگرش علمی در انتخابات, تاثیر برخوردار بودن از پایگاه قومی داوطلبان بر تبلیغات, قوی تر بودن نقش رهبران فکری «ریش سفیدان و...» و تاثیر وابستگی قومی, توجه به منافع فردی و گرایش به طرح برنامه های زودبازده در تبلیغات انتخاباتی در نظام های عشیره ای و ائتلافی و سیاسی بودن روش تبلیغ, توجه به مطالبات عمومی و بی توجهی به منافع فردی, موثر نبودن دادن وعده های شخصی و توجه به برنامه های بلندمدت و آزاد بودن ارائه عقاید وابستگی سیاسی در تبلیغات انتخاباتی در نظام های غیرعشیره ای تفاوت معنی دار وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی فر، محمد، مظفری، افسانه، و فتاحی، مهدی. (1393). بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران. مطالعات رسانه ای، 9(25)، 167-177. SID. https://sid.ir/paper/211986/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی فر محمد، مظفری افسانه، فتاحی مهدی. بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1393؛9(25):167-177. Available from: https://sid.ir/paper/211986/fa

    IEEE: کپی

    محمد سلطانی فر، افسانه مظفری، و مهدی فتاحی، “بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران،” مطالعات رسانه ای، vol. 9، no. 25، pp. 167–177، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button