مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتقال از عمل به ادراک: اثر غنی سازی ادراکی حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 70

چکیده

 تحقیق حاضر به بررسی اثر یکپارچگی بینایی-شنوایی بر انتقال عمل-ادراک می پردازد. 40 آزمودنی در چهار گروه بینایی, بینایی-شنوایی, کنترل بینایی و کنترل بینایی-شنوایی قرار گرفتند. گروه های بینایی الگوی فرد ماهری را تماشا کردند و گروه های بینایی-شنوایی, همزمان با الگوی بینایی, سرعت زاویه ای مفصل آرنج را به صورت سونیفیکیشن دریافت کردند. الگو 5 مرتبه ارائه و افراد به 10 سوال مربوط به الگو پاسخ دادند و در آزمون های بازشناسی پارامتر و الگو شرکت کردند. گروه های تجربی 5 بار دیگر الگو را تماشا کردند و پس از هربار, مشابه با الگو اجرا کردند. گروه های کنترل الگو را به همان تعداد تماشا کردند اما مجاز به اجرای آن نبودند. در نهایت همه گروه ها پرسشنامه 10 سوالی را تکمیل کردند و در آزمون های بازشناسی شرکت نمودند. نتایج نشان داد قبل از اجرای عمل در متغیر “ درصد اطمینان پاسخگویی" و نه “ پاسخ به سوالات” بین گروه های آزمایشی و بعد از اجرای عمل در هر دو متغیر “ پاسخ به سوالات” و “ درصد اطمینان پاسخگویی” بین گروه های آزمایش و نیز گروه های کنترل, تفاوت معنی داری مشاهده شد (p<0. 05). در این تحقیق اثر یکپارچگی بینایی-شنوایی بر انتقال عمل-ادراک تایید شد. این نتایج بر اساس نظریه های کدگذاری مشترک, جفت شدن مستقیم ادراک-عمل و مدل های پیش گویانه قابل توجیه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضان زاده، حسام، عبدلی، بهروز، فارسی، علیرضا، و سنجری، محمدعلی. (1398). انتقال از عمل به ادراک: اثر غنی سازی ادراکی حرکتی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 9 (پیاپی 18)(18 (پیاپی 34) )، 52-70. SID. https://sid.ir/paper/213841/fa

    Vancouver: کپی

    رمضان زاده حسام، عبدلی بهروز، فارسی علیرضا، سنجری محمدعلی. انتقال از عمل به ادراک: اثر غنی سازی ادراکی حرکتی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1398؛9 (پیاپی 18)(18 (پیاپی 34) ):52-70. Available from: https://sid.ir/paper/213841/fa

    IEEE: کپی

    حسام رمضان زاده، بهروز عبدلی، علیرضا فارسی، و محمدعلی سنجری، “انتقال از عمل به ادراک: اثر غنی سازی ادراکی حرکتی،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 9 (پیاپی 18)، no. 18 (پیاپی 34) ، pp. 52–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button