مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزشی نمایش فیلم و کتابچه بر آگاهی و نگرش دختران دبیرستانی شهر زاهدان نسبت به بیماری ایدز

صفحات

 صفحه شروع 278 | صفحه پایان 285

چکیده

 ایدز یک پدیده پزشکی بهداشتی می باشد که ابعاد اجتماعی, فرهنگی واقتصادی آن بسیار گسترده است. جامعه بعلت نوپدید بودن این بیماری اطلاعات اندکی درمورد آن دارند. با توجه به این که نوجوانان و جوانان بیشترین گروه های در معرض خطر الودگی به بیماری ایدز هستند و آموزش تنها ابزار کنترل بیماری می باشد. لذا هدف از این مطالعه, مقایسه دو شیوه آموزشی نمایش فیلم و کتابچه آموزشی بر آگاهی و نگرش دانش آموزان دختر دبیرستانی پایه سوم شهر زاهدان می باشد. در این مطالعه نیمه تجربی که در سال 1388 بر روی 600 دانش آموز انجام شد نمونه ها به سه گروه نمایش فیلم, آموزش از طریق کتابچه و گروه شاهد با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای دسته بندی شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. اطلاعات در دو مرحله قبل و بعد از آموزش جمع آوری شد و در نهایت با استفاده از نرم افزار SPSS-15 و آزمون های کای دو و تست دقیق فیشر تجزیه و تحلیل شد. در مقایسه میزان آگاهی در دو گروه آموزشی وگروه کنترل در قبل و بعد از مداخله, آزمونهای آماری اختلاف معنی داری رانشان داد (P=0.00). که این اختلاف معنی داربود (P=0.001). براساس نتایج حاصله پیشنهاد می شود که آموزش در مورد پیشگیری از بیماری ایدز, با تاکید بر آموزش دانش آموزان از طریق شیوه های فعال آموزشی برنامه ریزی و اجرا شود. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمان ساروی، فتیحه، ایمانی، محمود، نادری فر، مهین، و شفیعی، شهلا. (1392). مقایسه تاثیر دو روش آموزشی نمایش فیلم و کتابچه بر آگاهی و نگرش دختران دبیرستانی شهر زاهدان نسبت به بیماری ایدز. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 3(1)، 278-285. SID. https://sid.ir/paper/214405/fa

    Vancouver: کپی

    کرمان ساروی فتیحه، ایمانی محمود، نادری فر مهین، شفیعی شهلا. مقایسه تاثیر دو روش آموزشی نمایش فیلم و کتابچه بر آگاهی و نگرش دختران دبیرستانی شهر زاهدان نسبت به بیماری ایدز. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1392؛3(1):278-285. Available from: https://sid.ir/paper/214405/fa

    IEEE: کپی

    فتیحه کرمان ساروی، محمود ایمانی، مهین نادری فر، و شهلا شفیعی، “مقایسه تاثیر دو روش آموزشی نمایش فیلم و کتابچه بر آگاهی و نگرش دختران دبیرستانی شهر زاهدان نسبت به بیماری ایدز،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 3، no. 1، pp. 278–285، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button