مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر نیازسنجی بر دیدگاه پدران در خصوص دوران بلوغ پسران نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 310 | صفحه پایان 316

چکیده

 نوجوانی از مهمترین دوران زندگی هر فرد است و بلوغ یکی از بحرانی ترین پدیده های این دوره است. با توجه به اینکه والدین نقش مهمی در کمک به فرزندان, جهت عبور سالم و ایمن از این مرحله بحرانی دارند و اولین گام در طراحی برنامه آموزشی تاکید بر نیاز سنجی گروه هدف می باشد, لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز سنجی بر دیدگاه پدران در خصوص دوران بلوغ پسران نوجوان انجام شد. این یک مطالعه نیمه تجربی است. پس از تعیین نیازهای آموزشی پدران در یک مطالعه توصیفی جداگانه, برنامه کارگاه آموزشی یک روزه طراحی شد. تعداد 30 نفر به روش تصادفی انتخاب شدند. دیدگاه پدران توسط پرسشنامه محقق ساخته در قبل و بعد از مداخله اندازه گیری و مقایسه شد. داده ها پس از جمع آوری توسط نرم افزار آماری SPSS با آزمونهای آماری کای اسکوئر, تی زوجی و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان دادند که بین میانگین نمره آگاهی و همچنین سطح آگاهی افراد بعد از مداخله نسبت به قبل تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.001). بین میانگین نمره قبل و بعد دیدگاه در مورد بهداشت روانی- رفتاری و بهداشت جسمی و جنسی, تفاوت معنی داری دیده شد (P<0.001). اما سطح دیدگاه در قبل و بعد تفاوت معنی دار نداشت (P=0.4). بر اساس این نتایج برنامه آموزشی مبتنی بر نیازسنجی می تواند دیدگاه والدین را در مورد دوران بلوغ نوجوانان پسر ارتقاء دهد. این مساله باعث می شود آنها بهتر بتوانند به فرزندان خود جهت گذر سالم از این مرحله بحرانی کمک کنند. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، موسی، مشکی، مهدی، عباس نژاد، عباسعلی، بحری، نرجس، و ایزدی طامه، احمد. (1392). تاثیر آموزش مبتنی بر نیازسنجی بر دیدگاه پدران در خصوص دوران بلوغ پسران نوجوان. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 3(1)، 310-316. SID. https://sid.ir/paper/214408/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی موسی، مشکی مهدی، عباس نژاد عباسعلی، بحری نرجس، ایزدی طامه احمد. تاثیر آموزش مبتنی بر نیازسنجی بر دیدگاه پدران در خصوص دوران بلوغ پسران نوجوان. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1392؛3(1):310-316. Available from: https://sid.ir/paper/214408/fa

    IEEE: کپی

    موسی سجادی، مهدی مشکی، عباسعلی عباس نژاد، نرجس بحری، و احمد ایزدی طامه، “تاثیر آموزش مبتنی بر نیازسنجی بر دیدگاه پدران در خصوص دوران بلوغ پسران نوجوان،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 3، no. 1، pp. 310–316، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button