مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رواسازی و اعتباریابی نسخه فارسی ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر در محیط های یادگیری مبتنی بر وب

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 63

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی, روایی و پایایی ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر انجام گرفت. این پژوهش در زمره تحقیقات غیرآزمایشی است که به روش توصیفی- تحلیلی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دانشجویان ثبت نام کرده در دوره های آموزش الکترونیکی شهر تهران که در سال تحصیلی 1397-1396 به تحصیل اشتغال داشتند, بودند که حجم نمونه یی به تعداد 307 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, انتخاب شدند و به ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر آربا و همکاران (2008) پاسخ دادند که از آن میان 271 پرسشنامه قابل تحلیل بود. نتایج تحلیل عاملی کاوشگر با روش مولفه های اصلی علاوه بر عامل کلی حضور, 3 عامل حضور شناختی, اجتماعی و آموزشی را برای ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر تایید نمود. برای بررسی پایایی ابزار, از ضریب آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی عاملی آن, از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که ابزار از همسانی درونی مطلوبی برخوردار است و ضرایب آلفای کرونباخ در زیر مقیاس های آن بین 89.8 تا 96.5 است. همچنین برای تعیین روایی عاملی ابزار, از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد, که نتایج نشان داد که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد. کلیه شاخص های نیکویی برازش, مدل را تایید می کنند. در نتیجه می توان گفت نسخه ترجمه شده ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر برای استفاده در پژوهش های مربوط به محیط های یادگیری مبتنی بر وب, در بین فراگیران ایرانی, مقیاس قابل قبولی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، عباس، حاتمی، جواد، فردانش، هاشم، و نوروزی، امید. (1397). رواسازی و اعتباریابی نسخه فارسی ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر در محیط های یادگیری مبتنی بر وب. اندازه گیری تربیتی، 8(31 )، 47-63. SID. https://sid.ir/paper/214647/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده عباس، حاتمی جواد، فردانش هاشم، نوروزی امید. رواسازی و اعتباریابی نسخه فارسی ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر در محیط های یادگیری مبتنی بر وب. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1397؛8(31 ):47-63. Available from: https://sid.ir/paper/214647/fa

    IEEE: کپی

    عباس تقی زاده، جواد حاتمی، هاشم فردانش، و امید نوروزی، “رواسازی و اعتباریابی نسخه فارسی ابزار پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر در محیط های یادگیری مبتنی بر وب،” اندازه گیری تربیتی، vol. 8، no. 31 ، pp. 47–63، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214647/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button