Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بایسته های مدیریتی در تبلیغ راهبردیِ کل نگر از منظر قرآن کریم

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 58

چکیده

قرآن کریم مهم ترین رسالت انبیاء الهی را ابلاغ و رساندن پیام دین می داند. توجه به شاخصه های قرآنی تبلیغ, مبین این نکته است که جریان تبلیغ, صرف اعلام و انتقال پیام نیست بلکه موفقیت آن حاصل نگاه عالمانه و راهبردی نسبت به ابعاد پیچیده تبلیغ و عناصر دخیل در آن است. بررسی آثار و اقدامات متعدد این حوزه نشان می دهد که منابع و رویکردهای موجود «غالباً به شیوه های تبلیغ فردی و تبیین الگوهای درون دینی» تمرکز داشته و به ندرت رویکرد جامع و دقیق نسبت به انسجام و پیوستگی اجزاء و ابعاد مکمل آن ارائه می نماید. این پژوهش با توجه به معارف قرآن کریم و سیره عملی اهل بیت به بایسته هایی دست می یابد که توجه به آن می تواند منجر به تحول و تأثیرگذاری قابل توجه در جریان تبلیغ دین شود. ضرورت درک جامع از وجوه تمایز, اهداف و کارکردهای تبلیغ دین, اولویت بندی نظام موضوعات تبلیغ, ارائه طرح های جامع بلندمحور, طراحی نظام جامع مشارکت و نیز اجرای نظام جامع رصد و پایش مستمر تبلیغ از جمله این بایسته هاست. مبتنی بر تبلیغ راهبردیِ کل نگر, ترویج و نهادینه نمودن اصل دین در جامعه با نگاه های بخشی, جزئی نگر و اقدامات کوتاه مدت و مقطعی حاصل نخواهد شد؛ بلکه تمامی این اقدامات باید مبتنی بر بنیادهای اصیل دینی و بر محور ترسیم دقیق چشم اندازها, تبیین منطقی نقش و جایگاه هر یک از اجزاء, ابعاد و برنامه ریزی های همسو و هم جهت انجام پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیاری بیدگلی، محمدتقی، مفتح، محمدهادی، و فیروزی، نعمت اله. (1398). بایسته های مدیریتی در تبلیغ راهبردیِ کل نگر از منظر قرآن کریم. آموزه های قرآنی، -(29 )، 31-58. SID. https://sid.ir/paper/215922/fa

    Vancouver: کپی

    دیاری بیدگلی محمدتقی، مفتح محمدهادی، فیروزی نعمت اله. بایسته های مدیریتی در تبلیغ راهبردیِ کل نگر از منظر قرآن کریم. آموزه های قرآنی[Internet]. 1398؛-(29 ):31-58. Available from: https://sid.ir/paper/215922/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی دیاری بیدگلی، محمدهادی مفتح، و نعمت اله فیروزی، “بایسته های مدیریتی در تبلیغ راهبردیِ کل نگر از منظر قرآن کریم،” آموزه های قرآنی، vol. -، no. 29 ، pp. 31–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا