مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانش آموزان بر اساس هوش هیجانی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس و کمرویی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانش آموزان بر اساس هوش هیجانی, مهارت های اجتماعی, عزت نفس و کمرویی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی ساکن شهرستان زنجان در سال تحصیلی 1391- 1390 بود. نمونه آماری پژوهش حاضر 300 نفر از دانش آموزان دختر و پسر بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه فوبی اجتماعی کانور, مقیاس هوش هیجانی برادبری و گدیوز, مقیاس مهارت های اجتماعی ماتسون, مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس کمرویی چیک و باس جمع آوری و به کمک تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که هرچقدر هوش هیجانی, مهارت اجتماعی, عزت نفس بالاتر باشد, میزان ابتلاء به فوبی اجتماعی پایین تر است و هرچقدر کمرویی بالاتر باشد, درصد ابتلاء افراد به فوبی اجتماعی بالا می رود. با توجه به نتایج پژوهش حاضر, می توان گفت دانش آموزانی که عزت نفس بالایی داشته و توانایی تنظیم هیجانات و برقراری روابط اجتماعی مناسب را دارند, از شانس بالایی برای عدم ابتلاء به فوبی اجتماعی برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجلو، نادر، صبحی قراملکی، ناصر، و فرجیان، آرزو. (1394). مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانش آموزان بر اساس هوش هیجانی, مهارت های اجتماعی, عزت نفس و کمرویی. روانشناسی مدرسه، 4(3 (پیاپی 15))، 23-46. SID. https://sid.ir/paper/216702/fa

    Vancouver: کپی

    حاجلو نادر، صبحی قراملکی ناصر، فرجیان آرزو. مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانش آموزان بر اساس هوش هیجانی, مهارت های اجتماعی, عزت نفس و کمرویی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 15)):23-46. Available from: https://sid.ir/paper/216702/fa

    IEEE: کپی

    نادر حاجلو، ناصر صبحی قراملکی، و آرزو فرجیان، “مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانش آموزان بر اساس هوش هیجانی, مهارت های اجتماعی, عزت نفس و کمرویی،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 23–46، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button