مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش سیستم های مغزی فعال سازی/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی, شناختی و رفتاری یادگیری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی می باشد. پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است. جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانش آموزان ناحیه یک شهر اراک است که 300 نفر از آنها به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از مقیاس سیستم های مغزی فعال سازی/ بازداری رفتاری, مقیاس اشتیاق دانش آموزان و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی جمع آوری شده و با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS-22 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین سیستم مغزی فعال ساز رفتاری, اشتیاق عاطفی, اشتیاق شناختی و اشتیاق رفتاری با فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین سیستم مغزی بازداری رفتاری با فرسودگی تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین اشتیاق عاطفی, سیستم مغزی فعال ساز رفتاری و سیستم مغزی بازداری رفتاری قابلیت پیش بینی فرسودگی تحصیلی را دارد. با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که سیستم های مغزی فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی, شناختی و رفتاری یادگیری در بروز فرسودگی تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی دارد. در واقع, سیستم بازداری/ فعالساز هم به صورت مستقیم و به واسطه چگونگی و میزان اشتیاق تحصیلی با میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در ارتباط قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرانی، ذبیح. (1394). نقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی, شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی. روانشناسی مدرسه، 4(3 (پیاپی 15))، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/216705/fa

    Vancouver: کپی

    پیرانی ذبیح. نقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی, شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 15)):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/216705/fa

    IEEE: کپی

    ذبیح پیرانی، “نقش سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتاری و اشتیاق عاطفی, شناختی و رفتاری در پیش بینی فرسودگی تحصیلی،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 7–22، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button