Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین خود پنداره ی بدنی با نحوه ی گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی دانش آموزان تیزهوش

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 277

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط خودپنداره ی بدنی با گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی در دانش آموزان تیز هوش متوسطه قزوین بود. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه ی این تحقیق تمامی دانش آموزان تیز هوش دختر و پسر سه پایه ی تحصیلی دوره ی متوسطه به تعداد 760 نفر در سال تحصیلی 93-94 بوده که از بین آن ها 256 نفر (128 دختر و 128 پسر) براساس جدول مورگان و به شکل تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق از دو پرسش نامه ی اوقات فراغت روان بخش و پرسش نامه ی خود پنداره ی بدنی مارش استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون بهره گرفته شد. یافته ها نشان داد که دانش آموزان تیز هوش مشارکت بسیار کمی ( حدود22 درصد) در فعالیت های ورزشی اوقات فراغت دارند. تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر بیش ترین استفاده را در اوقات فراغت داشت. این نتایج همچنین موید ارتباط معنادار (p کم تر از 05/0)بین عوامل لیاقت ورزشی, عزت نفس و خودپنداره ی کلی با تمامی مؤلفه های گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی است. ارتباط معنادار(p کم تر از 05/0) بین عوامل چربی, ظاهر, انعطاف, سلامتی و هماهنگی با برخی از مؤلفه های گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی ملاحظه گردید. لذا جهت گیری به سمت برنامه های ورزشی در اوقات فراغت می تواند به خودپنداره بدنی مثبت دانش آموزان کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوبخت، فرزاد، همتی عفیف، علی، و اشرفی، نگار. (1397). ارتباط بین خود پنداره ی بدنی با نحوه ی گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی دانش آموزان تیزهوش. روانشناسی مدرسه، 7(2 (پیاپی 26) )، 261-277. SID. https://sid.ir/paper/216723/fa

    Vancouver: کپی

    نوبخت فرزاد، همتی عفیف علی، اشرفی نگار. ارتباط بین خود پنداره ی بدنی با نحوه ی گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی دانش آموزان تیزهوش. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 26) ):261-277. Available from: https://sid.ir/paper/216723/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد نوبخت، علی همتی عفیف، و نگار اشرفی، “ارتباط بین خود پنداره ی بدنی با نحوه ی گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی دانش آموزان تیزهوش،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 261–277، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا