مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه سهولت یادگیری اصطلاحات انگلیسی معادل، مشابه و متفاوت با زبان اول در میان دانش آموزان دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 82

چکیده

 تعداد زیادی از واژگان زبان انگلیسی به دلیل داشتن دو یا چند معنی دانش آموزان را در یادگیری دچار چالش می نمایند. زمانی که این دسته از واژه ها در قالب عبارات یا اصطلاحات مورد استفاده قرار گیرند یافتن معنی صحیح برای دانش آموزان دشوارتر می گردد. به منظور یافتن روش و ترتیب تدریس موثر, در این مطالعه یادگیری سه نوع اصطلاح معادل, مشابه, متفاوت انگلیسی تعداد 54 دانش آموز سطح پیشرفته و متوسط زبان انگلیسی که شامل 28 دانش آموز در سطح پیشرفته و 26 دانش آموز در سطح متوسط بودند مورد مطالعه قرار گرفته است. به این منظور دانش آموزان هر سطح به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و شاهد تقسیم شدند. در ابتدا از هر چهار گروه یک تست پیش آزمون که شامل اصطلاحات بود گرفته شد. سپس, گروه های آزمایشی تمرین هایی را به شکل مکالمه های کوتاه دریافت ولی گروه های شاهد هیچ تمرینی دریافت نکردند. در جلسه پایانی مجددا یک تست پس آزمون فوری از هر چهار گروه گرفته شد و بعد از یک ماه همان آزمون به صورت پس آزمون تاخیری تکرار شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش های آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری تکراری و آزمون تی جفتی مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان داد که در هر چهارگروه و در هر دو تست درک مطلب و ترجمه و در هر سه آزمون برگزار شده, بیشترین یادگیری متعلق به اصطلاحات معادل و به دنبال آن اصطلاحات مشابه بود و اصطلاحات متفاوت دشوارترین برای یادگیری بودند. به علاوه, دانش آموزان در کلیه آزمون ها و گروه ها در درک مفهوم اصطلاحات بهتر از ترجمه و بیان آنها عمل کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، رضا، و فرنگی زاده، غزال. (1396). مطالعه سهولت یادگیری اصطلاحات انگلیسی معادل, مشابه و متفاوت با زبان اول در میان دانش آموزان دبیرستان. روانشناسی مدرسه، 6(1 )، 68-82. SID. https://sid.ir/paper/216760/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی رضا، فرنگی زاده غزال. مطالعه سهولت یادگیری اصطلاحات انگلیسی معادل, مشابه و متفاوت با زبان اول در میان دانش آموزان دبیرستان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(1 ):68-82. Available from: https://sid.ir/paper/216760/fa

    IEEE: کپی

    رضا عبدی، و غزال فرنگی زاده، “مطالعه سهولت یادگیری اصطلاحات انگلیسی معادل, مشابه و متفاوت با زبان اول در میان دانش آموزان دبیرستان،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 68–82، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button