مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکرانتقادی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف این مطالعه تعیین تأثیر آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکر انتقادی معلمان بود. این پژوهش از نوع آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی معلمان زن شاغل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در نیمسال اول سال تحصیلی95-96 بود. نمونه گیری در تحقیق به صورت داوطلبانه و مبتنی بر معیارهای ورود انجام گرفت. سپس اعضا به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (15نفر) و آزمایش (15نفر) قرار گرفتند و بر روی گروه آزمایش طی 12 جلسه 90 دقیقه ای برنامه آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی-کلامی اجرا گردید. براساس اجرای پرسش نامه هوش هیجانی شرینگ(EQ) و تفکر انتقادی کالیفرنیا (cctst), اطلاعات لازم جمع آوری شد. نتایج تحلیل داده ها با روش کوواریانس, ضمن همسویی تقریبی با یافته های پژوهشی دیگر نشان داد که آموزش برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکر انتقادی معلمان ابتدایی مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاکردولق، علی، و اوبالاسی، آناهیتا. (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکرانتقادی معلمان. روانشناسی مدرسه، 7(4 (پیاپی 28) )، 81-102. SID. https://sid.ir/paper/216763/fa

    Vancouver: کپی

    شاکردولق علی، اوبالاسی آناهیتا. اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکرانتقادی معلمان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):81-102. Available from: https://sid.ir/paper/216763/fa

    IEEE: کپی

    علی شاکردولق، و آناهیتا اوبالاسی، “اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکرانتقادی معلمان،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 81–102، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216763/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button