مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مشکلات هیجانی، سبک های هویتی و رفتارهای ایمنی در دانش-آموزان زورگو و عادی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه مشکلات هیجانی, سبک های هویت و رفتارهای ایمنی در دانش آموزان زورگو و عادی بود. این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول در شهر اردبیل بودند که 120 نفر با نمره زورگویی بالا بصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه سبک های هویتی برزونسکی, پرسش نامه تجدید نظرشده زورگویی قربانی اولویوس, پرسش نامه مقیاس رفتارهای ایمنی پینتو و گوریا, مقیاس افسردگی, اضطراب و تنیدگی لاویبود و لاویبوند استفاده شد. داده های پژوهش با روش تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) و با استفاده از نرم افزار spss 21تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد میانگین نمرات استرس, اضطراب و افسردگی و رفتارهای ایمنی و هویت سردرگم اجتنابی در دانش آموزان زورگو نسبت به عادی به طور معناداری بیشتر است, درحالی که میانگین نمرات سبک های هویت هنجاری و اطلاعاتی در دانش آموزان زورگو نسبت به عادی کمتر بود. این یافته ها بیان می کند که دانش آموزان زورگو آسیب پذیری هیجانی و مشکلات هویتی بیشتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفارزاده، صدیقه، و ابوالقاسمی، عباس. (1397). مقایسه مشکلات هیجانی, سبک های هویتی و رفتارهای ایمنی در دانش-آموزان زورگو و عادی. روانشناسی مدرسه، 7(4 (پیاپی 28) )، 103-117. SID. https://sid.ir/paper/216769/fa

    Vancouver: کپی

    غفارزاده صدیقه، ابوالقاسمی عباس. مقایسه مشکلات هیجانی, سبک های هویتی و رفتارهای ایمنی در دانش-آموزان زورگو و عادی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):103-117. Available from: https://sid.ir/paper/216769/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه غفارزاده، و عباس ابوالقاسمی، “مقایسه مشکلات هیجانی, سبک های هویتی و رفتارهای ایمنی در دانش-آموزان زورگو و عادی،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 103–117، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216769/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button