مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی بر کاهش مشکلات سلوکی دانش آموزان دختر بی سرپرست

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 100

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش الگوی حل مساله اجتماعی برکاهش مشکلات سلوکی دختران بی سرپرست شهر تهران انجام شد. روش این پژوهش, نیمه آزمایشی و از نوع طرح های پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 40 نفر از دانش آموزان که دارای مشکلات سلوکی بودند به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 20 نفره آزمایش و کنترل قرار داده شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه تشخیص اختلال سلوک شهریوری وهمکاران استفاده شد. دوره آموزشی مهارت حل مساله در 7 جلسه در طول 7 هفته برگزارگردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کواریانس یک راهه استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش الگویابی حل مساله در کاهش مشکلات سلوکی موثر است. در واقع, آموزش الگوی حل مساله اجتماعی باعث کاهش پرخاشگری, خرابکاری, روابط بین فردی ضعیف و افزایش مسوولیت پذیری در دختران بی سرپرست می باشد. بنابراین, یافته های پژوهش دلالت بر آن دارد که از آموزش الگویابی حل مساله اجتماعی به عنوان شیوه ای برای کاهش میزان اختلال سلوک دانش آموزان می توان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، سمیه، و کاکاوند، علیرضا. (1396). تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی بر کاهش مشکلات سلوکی دانش آموزان دختر بی سرپرست. روانشناسی مدرسه، 6(3 )، 85-100. SID. https://sid.ir/paper/216780/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز سمیه، کاکاوند علیرضا. تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی بر کاهش مشکلات سلوکی دانش آموزان دختر بی سرپرست. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(3 ):85-100. Available from: https://sid.ir/paper/216780/fa

    IEEE: کپی

    سمیه کشاورز، و علیرضا کاکاوند، “تاثیر آموزش الگوی حل مساله اجتماعی بر کاهش مشکلات سلوکی دانش آموزان دختر بی سرپرست،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 3 ، pp. 85–100، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button