مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان، با نقش واسطه ای تمایز یافتگی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 74

چکیده

 اضطراب امتحان دانش آموزان از جمله مهمترین مسائلی است که نوجوانان را درگیر خود می کند. عوامل متعددی در شکل گیری و تقویت اضطراب امتحان نقش دارند که از آن جمله می توان به عملکرد خانواده و سطح تمایزیافتگی افراد اشاره کرد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان با توجه به نقش واسطه ای تمایز یافتگی در بین دانش آموزان پسر است. پژوهش حاضر با روش کمی, توصیفی و از نوع همبستگی به روش تحلیل مسیر انجام شد بدین منظور نمونه ای مشتمل بر 140 دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از میان دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرستان ملایر انتخاب شدند و به ابزار پژوهش یعنی پرسشنامه های عملکرد خانواده (FAD), سطح تمایز یافتگی (DSI) و اضطراب امتحان (TAQ) پاسخ دادند. داده های پژوهش که با استفاده از روش های همبستگی و تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزار های SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند, نشان دادند که عملکرد خانواده به صورت مستقیم (-0.298) و غیر مستقیم یعنی از طریق تمایز یافتگی (-0.037) بر اضطراب امتحان تاثیرگذار است و هر کدام از متغیرهای عملکرد خانواده و تمایز یافتگی رابطه منفی معناداری با اضطراب امتحان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، ناصر، امانی، احمد، و حسینی، صالح. (1395). بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان, با نقش واسطه ای تمایز یافتگی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 5(4 )، 52-74. SID. https://sid.ir/paper/216792/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی ناصر، امانی احمد، حسینی صالح. بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان, با نقش واسطه ای تمایز یافتگی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1395؛5(4 ):52-74. Available from: https://sid.ir/paper/216792/fa

    IEEE: کپی

    ناصر یوسفی، احمد امانی، و صالح حسینی، “بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و اضطراب امتحان, با نقش واسطه ای تمایز یافتگی در دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 5، no. 4 ، pp. 52–74، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216792/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button