مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسئولیت های فرستنده و فرستنده اسنادی کالا در پرتو کنوانسیون روتردام

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 در میان کنوانسیون های حمل دریایی, روتردام اولین کنوانسیونی بودکه یک فصل خود را به صورت ویژه به تکالیف و مسئولیت های فرستنده اختصاص داد و مفهوم فرستنده اسنادی را ابداع نمود. با توجه به اینکه در کنوانسیون روتردام, فرستنده اسنادی برای اولین بار ابداع گردید در این نوشتار, درکنار تعهدات و مسئولیت های فرستنده, وضعیت حقوقی فرستنده اسنادی نیز مطرح شده و مبنای مسئولیت وی در قبال متصدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. از جمله خصوصیات کنوانسیون روتردام احصاء و تشریح مهمترین تعهدات و مسئولیت های فرستنده می باشد. این موارد عبارتند از تحویل مناسب محموله (ماده 27), همکاری متقابل فرستنده و متصدی حمل در ارائه اطلاعات و آموزش ها (ماده 28), تعهد فرستنده در ارائه اطلاعات لازم, ارائه اسناد لازم (ماده 29), ارائه اطلاعات جهت تنظیم مفاد قرارداد (ماده 31), قواعد ویژه در مورد کالاهای خطرناک (ماده 32) که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند. مسئولیت مدنی فرستنده و مبنای آن همواره از مسائل مهم مربوط به حمل بوده, این مسئولیت در واقع نتیجه نقض تعهدات و تکالیف وی است. کنوانسیون روتردام از دو مبنای مختلف (مسئولیت مبتنی بر تقصیر و مسئولیت مطلق) در شرایط متفاوت پیروی نموده است. ماده 30 از قواعد روتردام درباره مبنای مسئولیت فرستنده.نسبت به متصدی حمل در سه بند این مسئولیت را توضیح داده و در خصوص مبنای مسئولیت نیز بر اساس شرایط, دو مبنای مسئولیت مبتنی بر تقصیر و مسئولیت مطلق را مورد تبعیت قرار داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیضی چکاب، غلام نبی، و مردانی، محمدحسن. (1398). مسئولیت های فرستنده و فرستنده اسنادی کالا در پرتو کنوانسیون روتردام. دیدگاه های حقوق قضایی، 24(85 )، 55-76. SID. https://sid.ir/paper/217846/fa

    Vancouver: کپی

    فیضی چکاب غلام نبی، مردانی محمدحسن. مسئولیت های فرستنده و فرستنده اسنادی کالا در پرتو کنوانسیون روتردام. دیدگاه های حقوق قضایی[Internet]. 1398؛24(85 ):55-76. Available from: https://sid.ir/paper/217846/fa

    IEEE: کپی

    غلام نبی فیضی چکاب، و محمدحسن مردانی، “مسئولیت های فرستنده و فرستنده اسنادی کالا در پرتو کنوانسیون روتردام،” دیدگاه های حقوق قضایی، vol. 24، no. 85 ، pp. 55–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button